Gå til innhold
Arkivverket

[#63632] Kristian og Olga Furulund gift i Drammen 1917. Kan noen hjelpe med etterkommere?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Av og til må jeg bare kaste inn håndkledet og håpe at noen kan hjelpe meg videre....:Kristian Oscar Furulund og Olga Hansine Andersen giftet seg i Bragernes kirke i Drammen 7.4.1917 (vielse#35-1917). Deres respektive fedre het hhv. Magnus Kristiansen og Hans Andersen. Olga er lett å finne sammen med søsken og foreldre i Sundgt i Drammen i FT1900. Kristian Oscar er vel identisk med Oskar Magnussen på Furulund i Enebakk.Jeg har forsøkt å finne hvor det ble av dem etterat de giftet seg i 1917, men har mer eller mindre gitt opp. Kan noen hjelpe?Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Ser ut til at de er bosatt i Kristiania ved vielsen,så det er vel der det må letes.Men der er det jo mange kirkebøker å ta av,synd det ikke står gateadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, den første forloveren, Anton i Sundgata, er vel broren hennes. Den andre, E. Eriksen, i Ole Vigsgt. i Oslo, er muligens en arbeidskamerat/arbeidsgiver, og kanskje, jeg understreker kanskje, bodde de i nærheten? Vet ikke hvilken kirkebok det blir, ei heller hvor langt du kommer mht. fødselsregister, men bedre tips har jeg ikke. Lenke til vielsen.Lenkevennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

under 'merknader' står det vel 'Barnets mor tilhører adventistmenigheten', hvis jeg ikke har tolket skriften feil.Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Bra jobba, Astrid! Det står dessuten at moren har født et barn tidligere, i samme ekteskap.Men hva er kilden for lenken i (6), er det Fagerborg? Lettere å se kilden dersom du legger ut permanent sidelenke istedenfor billedlenke, eventuelt hele referansen, så ser man sidetall og år og alt i samme slengen :-)K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Hans Furulund f.26.02.22 døde 1.4.2000 og ble begravet 13.4.2000 på Alfaset gravlund, Østre Aker i Oslo i følge DIS Gravminner (Felt 004, Rad 04, Grav nr. 033). Han deler ikke grav med noen der, men en henvendelse til gravkontoret kan kanskje bringe på det rene om han har slektninger som har besørget begravelsen?K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Helt enig mht. lenke, Kristinn, men den 'permanente' funket ikke igår! Uansett, det er snakk om Fagerborg og 'Fødselsregister 1916-1925',vennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takk for hjelpen til alle bidragsytere!Skal innrømme at jeg ikke har gitt lysningsprotokollene samme oppmerksomhet etterat kirkebøkene med vielser i Bragernes etter 1910 kom. Da hadde jeg oppdaget at 'Industrigata' ville være en opplysning å følge opp. Etterat Astrid fant den opplysningen gikk jeg gjennom Fødselsregisteret for Fagerborg, men var dessverre ikke standhaftignok til å gå helt til 1922!Jeg så også opplysningen om at de skulle ha fått et barn til før 1922 og jeg har nå finlest kirkeboka for Bragernes og Fødselsregisteret for Fagerborg fra 1917 uten å finne noe.Etter å ha gått gjennom på nytt det jeg vet om Olga Andersen og hennes søsken oppdaget jeg imidlertid at Kristian Oscar Furulund var 'husvarm' i denne familien allerede i 1912. Da var han fadder for sønnen til Olgas bror Anton Andersen og hans kone Emma Birgitte. Sønnen het Erland Anton (f.8.2.1912-dpt 7.7.1912).I lys av dette er det derfor mulig at det første barnet til Olga og Kristian Oscar Furulund kan være født før foreldrene giftet seg i 1917 og faktisk så langt tilbake som 1912. Lett å sjekke. Så langt jeg kan lese Fødselslista for Fagerborg døde dette barnet før 1922?Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.