Gå til innhold
Arkivverket

[#63634] tydning kirkebok


Gjest Anne Bjørlo Fiskå
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er det jeg synest det står:Moderen ugift quindemenneske Marthe Jacobsdatter Søraas angivet til barnefader ugift ungt Mand .. Lars Olsen Søraas.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Hei!jeg legger inn en permanent sidelenke for sikkerhets skyld: LenkeJeg har forsøkt meg litt her: «6 | 1833 Februar 11te | Ole | Februar 14de | Moderen Ugift Qvinde[___]k | Marthe Jacobs datter Söraas Angiven til Barne Fader Ugift Ungt Mandskab Lars Olson Smöraas | Lars Larson Marte Johan(n)es datter Söraas Niels Knudson Jver Gudmundson og Eli Jacobs datter Nordaas 367».Siste ledd i 'Qvinde...' er litt for utydelig til at jeg klarer å skille ut bokstavene. Det er antagelig noe i retning av Qvindfolck eller Qvindemenneske, skjønt Qvinde passer ikke med endelsen folk og det later ikke til å være mange nok bokstaver til å passe med menneske.De fem siste personene er fadderne og det siste tallet refererer seg til hvor dette er anført i det alminnelige jevnførselsregisteret. Når det gjelder de aktuelle gårdsnavnene, får andre korrigere, om dette skulle ha bli feil eller unøyaktig.Mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.