Gå til innhold
Arkivverket

[#63643] Tysvær - Arne Kallevik rundt 1900 og Anna Korsveien fra Fetsund i Akrshus


Gjest Anders J. Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders J. Moen

Arne Kallevik ble født i Tysvær rundt 1900 og ble gift med Anna Korsveien fra Fetsund i Akershus.Er det noen som kjenner dette ekteparet og opphavet deres?og evt. barn i Fetsund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Finner ikke noen som heter Arne Kallevik født rundt 1900 i Tysvær bygdebok under Kallevik. Det nærmeste jeg kommer er en Arne Kallevik f.1896 og som ble gift med Ane som også var fra Kallevik. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest kirsten olaug mølstre

jeg har også lett i Norges bebyggelse. Den eneste Kallevik jeg fant i Tysvær var Olaf Kallevik f. 1915.I Skåre som nå er under Haugesund var det mange Kallevik, men jeg fant ingen med navnet Arne. Kanskje det er størst mulighet for å finne han under Skåre? kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kirsten olaug mølstre

jeg har også lett i Norges bebyggelse. Den eneste Kallevik jeg fant i Tysvær var Olaf Kallevik f. 1915.I Skåre som nå er under Haugesund var det mange Kallevik, men jeg fant ingen med navnet Arne. Kanskje det er størst mulighet for å finne han under Skåre? kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei!Jeg har nå sjekket bygdeboka for Fet.Anne Marie Olsdatter Korsveien f. 1894 g.m. Arne Kallevig, Kopervik, til Oslo.Hennes foreldre: Ole Kristiansen Knatribakk f. Aurskog 1857 - 1948 g. 1893 m. Pauline Amalie Hansdtr. Linnerud u. Haga 1866 - 1942.Anne Maries bror Kristian overtok Korsveien. Der er det etterkommere, som kan oppgis på e-post.Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det er en mulighet at det er Arne Lindvall f.1889 Lenke og sønn av Jon Kristian Østenson f.1861 på Kallevik og Elisabet Marie Kristoffersdtr.f.1864 på Hinderaker i Avaldsnes. De bodde senere i Kopervik. Jon Kristian var agent for Singer. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anders J. Moen

Takker for informasjonen som er gitt på dette temaet. Jeg har vært ute av drift en stund så jeg har ikke hatt mulighet for å svare fær nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Ask

Jon Kristian Østenson f.1861 på Kallevik i Avaldsnes står ført med ukjente foreldre i Slektsforum Karmøy og dette kommer av at den delen av Kallevik han kom fra på denne tiden ble skilt ut som gnr. 59 Våga(Vågabøen). Foreldrene til Jon Kristian står oppført som brukere på bnr. 6 av Våga i Avaldsnes i Bygdebok for Avaldsnes II (Arnvid Lillehammer 1993) og var: Østen Andreas Toresen (1816-1879), sønn av Tore og Kristine på bnr.1 av Mykje i Avaldsnes, 1848 g.m. Joren Olsdatter (ca. 1825-1879) datter til Ola i Øystese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.