Gå til innhold
Arkivverket

[#63654] Bjarkøy/Troms: Når døde Kristian Eberg Henriksen (f. 1841)?


Gjest Hermod Moursund
 Del

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

Kristian Eberg Henriksen var født 8. april 1841 i Medkila/Trondenes. 17. juni 1864 ble han gift med Michol Marie Nilsdtr. (1839-1913), også fra Medkila.Ved folketellingene 1865, 1875 og 1900 var han boende i Skjellesvik i Bjarkøy.Han levde da kona Michol døde i 1913, og jeg finner han ikke døde fram til 1927 i Bjarkøy.Han er også betegnet som Christian Eberg Hansen.Er det noen som har i sine arkiver når han døde?Hermod Moursund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Andreassen

Beklager, en liten skrivefeil.. Kristian døde i 1924 -- ikke i 1923. Det er dessuten bilde av gravstøtta under gravminner på DIS. Finner han heller ikke som død i Bjarkøy, men han tilhørte kanskje et annet kirkesamfunn.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Tusen tusen takk. Det er flott. Fant gravsteinen. Jeg leter også etter Simon Klausen (1910-87) - altså hans dødsdato, men greier ikke å finne han. Han er nok begravet i Lofoten et sted.Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Andreassen

Nei, har ikke lagt inn gravlagtdato i mine dokumenter, men du finner det vel i dødsannonsen i en eller annen avis i Lofoten.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.