Gå til innhold
Arkivverket

[#63656] Tyding av kirkebokside


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Er det noen som kan hjelpe meg å tyde hva det står på Nils Christian Sørensens vielse? De står som nr. 2. fra toppen.LenkeLurer veldig på om det står Hjørring som fødested.Jeg leter etter en skomaker Sørensen som reiste tilbake til Danmark rundt 1900.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk Berit.Nå er jeg virkelig glad. Pappas onkel het Hans Nils Kristian Sørensen og hadde en mor som het Anette. At Anette ble gift med Nils Christian fra Hjørring i Danmark er jo helt fantastisk. Her bor også en av mine tanter. Hvordan jeg skal klare å finne ut mer om foreldrene til Anette Marie vet jeg ikke men det er vel bare å kikke i kirkebøker.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk Berit.Nå er jeg virkelig glad. Pappas onkel het Hans Nils Kristian Sørensen og hadde en mor som het Anette. At Anette ble gift med Nils Christian fra Hjørring i Danmark er jo helt fantastisk. Her bor også en av mine tanter. Hvordan jeg skal klare å finne ut mer om foreldrene til Anette Marie vet jeg ikke men det er vel bare å kikke i kirkebøker.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Her finner du sannsynligvis Anette Marie og moren i Hausmansgaden 1 i Christiania i FT 1865:LenkeDet står der oppgitt at faren er Anders Olsen. I kirkeboka ved Anette maries dåp stod det oppgitt soldat Ole Olsen fra Christiania som far...Lurer på om det er rett mor og datter allikevel./S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er noe merkelig her. iflg. dåpen til Anette Marie heter faren Ole Olsen, og jeg forstår det slik at han i 1865 sitter? i Botsfengslet. I FT 1865 står det at Anders Olsen er faren. Kan det kanskje forholde seg slik at f.eks. Ole og Anders er brødre, og det har blitt ført feil her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen!Dette var spennende. Hvor ser du at Ole Olsen er i botsfengselet. Jeg har nok oversett noe her. Nå mangler jeg å finne Hans Nils Christian Sørensen født 1896. Lurer på om han er født i Oslo eller Horten. Leter og leter så langt har jeg ikke lykkes.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen!Dette var spennende. Hvor ser du at Ole Olsen er i botsfengselet. Jeg har nok oversett noe her. Nå mangler jeg å finne Hans Nils Christian Sørensen født 1896. Lurer på om han er født i Oslo eller Horten. Leter og leter så langt har jeg ikke lykkes.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk nok en gang.Jeg har nå kikket på dåpen men skjønner ikke hva det står i den ytterste kolonnen. Håper noen kan hjelpe med tyding.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Til (15): 8/11.65 vedtaget af Faderen, som havde udstaaet Straf paa Bodsfængselet og fremstillede sig.Det kan jo tyde på at han hadde vært i fengsel, men nå var ute igjen?Mvh ElseB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Er det noen som klarer å finne ut hvem som var foreldre til Anne Thorine Olsdatter og når hun ble født? Se innlegg 10Jeg har lett og lett men kommer ikke videre.Mvh.Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk!Ser det står fredrikshald bak Andreas Eliassen vil det da være naturlig å lete i kirkebøker for Halden?Nå skal jeg forsøke å se i kirkebøkene for Wåler for å lete etter Anne Thorine.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.