Gå til innhold
Arkivverket

[#63666] M&R, Aure: tyding av kirkebok på sporet etter folk fra Romundset./Ulsnæs


Gjest Rune Fergestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Fergestad

På følgende side Lenke , oppføring 21, har jeg funnet dåpen til Ole Johnsen Romundset. Foreldre ser ut til å være John Olsen Romundset og Maria Andersdatter. 'Correct me if I'm wrong...' Jeg er imidlertid primært ute etter å finne ut hvem foreldrene til John og Maria var. Under faddere: for meg ser det ut som det står bl.a. Anders Olsen Ulsnæs og Maria Ingeborgsdatter (klarer ikke tyde hennes gårdsopphav). Kan det kanskje være Maria sine foreldre? Var det vanlig at foreldre var faddere på denne tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Lenkja fungerer ikkje, Rune.For å lage ei fungerande lenkje gjer du slik: Klikk på pila ved Bildeinformasjon over kyrkjeboksida og vel Øverst.No får du fram nokre nye linjer. Kopier linja med permanent sidelenkje og lim inn i innlegget. Vips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Fadderen som står etter Anders Olsson Ulfsnes heiter Maria Ingebrigtsdotter Stemshaug. Barnet sine besteforeldre kunne godt vera fadrar både då og no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Jon Olsson Romundset var f. 2. mars 1812 og var son til Ole Olsson Romundset og kone Rogiær Olsdotter.Marie Andersdotter var f. 31. mai 1817 og var dotter til Anders Andersson Ulsnæs og kone Karen Jonsdotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

I følgje Todal, så kom Ola Olsson frå Bjørnås i Rindal og kona var nok også Rindaling. I følgje same kjelde, så skulle ho vera søskenborn til stortingsmann John Gundersson Neergård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.