Gå til innhold
Arkivverket

[#63668] Søker navn på mor til fisker Ferdinand Fredriksen, født i Molde


Gjest Tyra Aske
 Del

Recommended Posts

Gjest Tyra Aske

Ferdinand Wilhelm Friboe var dansk offiser som tjenestegjorde i Norge. I 1820 var han bosatt i Molde og fikk da en sønn, Wilhelm Ferdinand, som ble fosterbarn på Smøla. Sønnen er omtalt som Wilhelm Ferdinand Fredriksen eller Lønseth. Han ble gift på Smøla i 1847 og døde i 1874.Kan noen hjelpe meg med morens navn og bosted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.Det er vel han som døpes her Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Molde i Bolsøy, Ministerialbok nr. 558A02 (1818-1843), Fødte og døpte 1820-1821, side 10-11. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Hagen

Fødsel: Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Molde, Reknes hospital i Bolsøy, Klokkerbok nr. 558C01 (1818-1868), Fødte og døpte 1820-1821, side 12-13. Permanent sidelenke: LenkeMvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyra Aske

Morro med så raske svar!Ønsker å gå litt videre bakover i slekta, og vil gjerne vite mer om Inger Jacobsdatter (som fødte sønnen Ferdinand Wilhelm utenfor ekteskap i Molde i 1820). Når og hvor ble hun født, og hvem var hun datter av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Her står det om Inger Jacobsdatter og hennes sønn Lars bl a Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Bolsøy i Bolsøy, Ministerialbok nr. 555A02 /1 (1795-1821), notat- og visitassider m.m. 1812-1813, side 83.Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Hagen

Vanskelig å lese hva som er skrevet i lenken fra Kirsti, men jeg tror jeg har funnet Inger Jakobsdtr.Korsmyren sin konfirmasjon her (nummer 29):Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Molde i Bolsøy, Ministerialbok nr. 558A01 (1798-1818), Kronologisk liste 1814, side 29. Permanent sidelenke: LenkeMvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg synes det står alder 18 år på Inger Jacobsdatter konfirmert 1814?Da kan dette muligens være rett dame? Lenke Og Romsdal&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Om hun er samme som er nevt som enken Marit Andersdatter i 1801-tellingen vet jeg ikke, alder kan være unøyaktig ved tellingen.En Marit Andersdatter gifter seg i 1792 med Jacob Knudsen. Møre og Romsdal . Kan være samme foreldrepar?Ved dåpen til Inger kan far Jacob være ført opp med gårdsnavn? ( Bare løse teorier, men ikke godt å finne svar i de kronologiske lister?) Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.