Gå til innhold
Arkivverket

[#63678] Sjomen i Ofoten, hvilken kirkebok?


Gjest Reidar Oddløkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidar Oddløkken

Er det noen som vet hvilket sogn Sjomen i Ofoten ligger under, og hvor en finner kirkebok for Sjomen? På forhånd takk, Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Sjomen hørte til Ankenes fram til sammenslåinga med Narvik på begynnelsen av 70-tallet. Men fra 1699-1886 må du se i kirkebøkene for Ofoten. Fra 1879 kirkebok for Ofoten/Ankenes og senere bare Ankenes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Tusen takk Pål, da skal jeg sjå litt på detta, og det blir vel kanskje de siste som blir aktuelle, og det er ikke sikkert jeg finner fram da, så det kan vel hende jeg må be om hjelp, vi får se. mh Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Jeg greide faktisk å finne han jeg var ute etter, og det var riktig at det var Ofoten/Ankenes, jeg fant dåpen i 1893, det gjelder nr. 7. Jeg tenkte jeg skulle finne giftermålet i 1920 men kirkeboka gikk visst ikke så langt.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6689&idx_id=6689&uid=ny&idx_side=-96>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Kandidaten i forrige innlegg ble gift i 1920 med nr. 8 i lenken nedenfor, og jeg tenkte jeg ville prøve å finne vielsen i 1920 men vet ikke helt hvor de ble gift. Når jeg først er inne med nr. 8, hva står det i kirkeboka? Jeg greier foreldrene men det andre er vanskelig. På forhånd takk, ReidarPermanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6065&idx_id=6065&uid=ny&idx_side=-19>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfred Arntsen

Jeg har en muntlig opplysning om at Mari Evensen (Torstensen) ble gift i 1920 med nr 9 i 1893, Anton Martin Gamnes, og ikke med nr 7 Peder Johan Nilsen Berglund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Du har helt rett Alfred, det er jeg som sleivet med numrene, det skulle selvfølgelig være nr. 9, Anton Martin Gamnes, beklager. Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.