Gå til innhold
Arkivverket

[#63683] Anette Marie Olsen og Nils Kristian Sørensen


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Anette Marie og Nils Kristian Sørensen giftet seg i 1891 i Horten LenkeJeg lurer veldig på hvor de blir av? Finner dem ikke i utflytterlister fra Horten eller at de får noen barn i Horten.Er det noen som kan hjelpe meg så ville jeg blitt kjempeglad.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg kom på at jeg burde opplyst om at jeg har lett etter Anette Marie Olsdatter i lang tid. Jeg hadde også fått mye hjelp til å finne henne og hennes foreldre. I ettertid viser det seg at min Anette i følge vielsen med Nils Kristian kom fra Moss.mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Er det noen som kan fortelle meg om alle som flyttet fra et sted ble ført i utflytterbøker?Lurer veldig på om Anette Marie og Nils christian Sørensen flyttet til Oslo slik som eldre slektninger sier, eller om de bodde i Horten til de reiste til Hjørring.Finner ikke noen barn født av disse i Horten.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg leter fortsatt etter utflyttede fra både Horten og Oslo. Er det noen som kan fortelle meg om alle ble ført inn i slike protokoller når de flyttet?Har lett i både Horten og Oslo etter Anette Marie og Nils Christian uten hell. Vet ikke helt hvor jeg skal lete videre.mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Andreassen

Hei Ved søk i dansk damografisk database er det en Niels Christian Sørensen som drar til USA/Canada i 1893. Det er også en Annette Olsson son drar i 1894. Under dataene til Niels står det: Var dansk indtil 1901, han erhvervede statsborgerrett i nordamerikanke fristater hvortil han innvandrede i 1883??(må være feil),i 1906 vendte han tilbage her til landet. (Kan ikke lage lenke) Verd å undersøke ....Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk.Jeg vet at de fikk en sønn i 1896 som skulle være født i Norge men jeg finner ikke Niels Christian i Hjørring etter 1900. Vet at det var 13 barn som etter hvert ble satt bort i ulike fosterhjem. Synes det hadde vært utrolig artig å finne ut noe om min fars basteforeldre.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.