Gå til innhold
Arkivverket

[#63687] Martha Magdalena Thomasdatter Vaterland fra Trondheim til USA


Gjest Kathe Tove Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

Martha Magdalena ble døpt i Vår Frue i Tr,heim 28.10.1804 foreldre Thomas Hanssen Vaterland og h. Birthe Olsdatter. Iflg. Fam.S dør hun i Kansas USA 28.3.1891. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut når hun reiste fra Tr.heim - og om hun ev. hadde familie i USA. På forhånd takk! Mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå tror jeg at jeg har hatt griseflaks. Søkte kun på FS census 1880 etter Martha f.1804 i Norge, bosted Kansas? Fikk opp en Martha Dahl f.1804 i Norge. Ved å se på nærmere på henne fant jeg at hun var gift og bodde i St.Claire, Jewell, Kansas. Ektemannen het Martinus Dahl, 67 år, f.Norge, Martha Dahl 76 år, f.Norge og sønnen Paul 40 år, f.Norge.Fant deretter at en Mortinus Olaus Dahl, 25 år, far Ole Rasmusen ble gift i Vor Frue krk. i Trondheim 5/4 1838 med Martha Magdalena Hansen, 33 år, far Thomas Hansen.Finner også at de fikk en sønn Martin Olaus Dahl f.22/11 1840 - dpt.3/1 1841 VF, Trh.Jeg kan ikke annet enn å tro at dette er den riktige Marthe Magdalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Der finnes også en Paul Dahl i Jewell County. Han skal ifølge 1900-census være født i nov. 1848, men det tror jeg kan være 10 år feil. I 1910 er han 71 og i 1920 81 år gammel. Eldste sønnen har de gitt navnet Thomas (Thos).:Name: Paul Dahl [Paul Dohl] Home in 1900: Sinclair, Jewell, Kansas Age: 51 Birth Date: Nov 1848 Birthplace: Norway Race: White Ethnicity: American Immigration Year: 1868 Relationship to head-of-house: Head Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway Spouse's Name: Lena Marriage Year: 1881 Marital Status: Married Years Married: 19 Residence : Jackson & Sinclair Townshis, Jewell, Kansas Occupation: View Image Neighbors: View others on page Household Members: Name Age Paul Dahl 51 Lena Dahl 42 Thos Dahl 19 Coken Dahl 16 Buren Dahl 14 Mary Dahl 8 Lisa Johnson 24 Gunda Johnson 2 Olive Johnson 9.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Kjære søte snille vene. Har nettopp kommet tilbake fra Stockholm- og får så mange flotte tilbakemeldinger. Leste for en tid tilbake om dem som ikke takket - jeg vil ikke være med på å høyne den statistikken - men la meg få litt tid!! Dette var helt eventyrlig!! Mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.