Gå til innhold
Arkivverket

[#63697] Gjert Andersen f. 1725 i Nordfjord - lensmann i Bud - Romsdal


Gjest John H. Aarønes
 Del

Recommended Posts

Gjest John H. Aarønes

Gjert Andersen gift 1760 med enka Inger Nielsdatter Ravnegaard.I Extra-rulle for Sjølægdene i Romsdals fogderi 1768 - 1790 vert oppgjeve at han er født i Nordfjord 1725 og bur i Boe med tittel lensmann.Gjert og Inger budde i hus. nr. 27 i Bud i 1762 og vert då kalla strandsitter og sjølveigar og dei fekk dottera Ane Gjertsdatter (1761 - 1806)Kanskje er det nokon som kan kasste lys over Gjert Andersens opphav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling O. Hagerup

Gjert har eg som fadder for Hans Andersen Kalsnes 09.09.1759. Han har då tittelen 'Skolemester'.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16071&idx_id=16071&uid=ny&idx_side=-95>LenkeHan kan då kanskje ha kome til Bud som lærar i slutten av 1750-åra. (Eg har ikkje sett namnet hans i kyrkjeboka tidlegare.) Kan hende var han lærar fram til lensmann Hans Olsen døydde i 1765?Dette sier nok ikkje noko om opphavet hans, men eg håper det kan kanskje gje fleire spor.Gjert ser ut til å ha vore lensmann til han døydde i 1803 ('Lensm. Giert Anders. - 76 aar') - jordfesta 2. søndag i advent(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest John H. Aarønes

Hei Erling!Takk for nok eit innspel.Eg har byrja undrast om lensmannen Gjert Andersen kunne vere ein presteson??Her er første del av ei avskrift etter Jens Collin:'Romsdals geistl. Skifteprt. p. 167 : 1732 12/6 var Prosten Hr. Erich Pedersen Leganger, Hr. Jacob Lund Sognepræst til Agerøen, Hr. Lars Barhauw Medtjener til Vedøen Menighed samlede paa Grytten Præstegaard for at holde Arveskifte efter Velærv. Hr. Andrea Heiberg, Sognepræst til Grytten Kald afdøde Kjereste nu sal. Maren Ludvigsdatter Munthe mellem hendes efterlevende kjereste Hr. Andreas Heiberg og efterladte Børn, nemlig 2 Søner og 3 Døttre. Sønnen Ludvig 9 Aar gl.; Sønnen Giert 7 1/2 Aar gl.; Datteren Sophia 10 Aar gl.; Datteren Karen 4 1/2 Aar gl.; Datteren Ane 2 Aar'Her ser vi at Hr. Anders(Giertsen) Heiberg til Grytten (Født 21.09.1693 - 28.04.1743) etterlet seg ein son Gjert, 7 1/2 år i 1732.Maren Christine Ludviksdatter Munthe var Hr. Anders første kone og då mor til Giert.Hr. Anders foreldre er vel helst Giert Heiberg og Sophie Christensdatter Rønne.Den første av sonene til Hr. Anders og Maren som eg finn døypt i Romsdal ser ut til å vere Christopher i 1726.Veø Kirkebog 1726 - Tirsdag 19/2 døbt (af Hr. Leganger) i Grytten Kirke Hr. Andrea Heibergs Søn Chistopher. tils. min Hustru, Hille Margretha, Ludvig Lem, Hans Engelhard, Olle Sogge.Det kan tyde på at sonen Giert Andersen er født ein annan stad.Veit nokon kvar Hr. Anders kom frå - ein stad i Nordfjord €

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.