Gå til innhold
Arkivverket

[#63705] Andreas O.Sunde f. 1795 i Flekkefjord.


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

God kveld.Er der noen som kan hjelpe meg med Andreas over et tidsrom hvor jeg ikke finner spor etter ham. Født i Flekkefjord 28.4.1795, døde i Stavanger 11.12.1869 bodde i Østervågs Rode Andr. O Sunde 1865.Borger 9.08.1824, bødtkermester 21.10.1842, gift i Stavanger 14.09.1819 m. Ane Frederiche Johansdtr.Etter borgerbok for Stavanger skal han være sønn av skipper Tønnes Olsen Sunde i Flekkefjord og hustru Berthe Atlachsdtr. Barn født i Stavanger Ole Johannes født 9.03.1820, Malena Regine født 30.03.1822. Olena født 14.09.1824. Andriane født 22.01.1828. Nå finner jeg ikke spor etter dem før datter Johanne Elisabeth født 17.01.1738 i Flekkefjord (oppgitt ved konfirmasjon ) 10.04 1853 i Stavanger Dom krk.. Har de flyttet til Flekkefjord igjen, fikk de andre barn der enn Johanne Elisabeth i 1838,.Det er jo et ganske langt tidrom 1828 til 1853, da vet jeg de er i Stavanger. Ane Frederiche døde 6.01.1864, han er nevnt enkem. i 1865, og da bor Malene Regine hjemme og datter Johanne med mann, styrmam. Peder Valentin Vold, med datter Berthe Johanne født 1.10.1864.Kan noen hjelpe meg å muligens finne denne familien, Flekkefjord eller andre steder, jeg har endevendt kirkebøker, men kan ikke finne den rette hvor de muligens er innskrevet. På forhånd takk.Mvh. Sol Kerry Johannessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Sjekk disse opplysningene funnet på nye Familysearch:Barn f. med far Andreas Olsen og Ane Fredrikke Johansdatter:Jørgine Elisabeth f. 26.11. og døpt 15.12.1833, Nes, V.A.Ane Martha f. 08.06. og døpt 06.07. 1834 i Vår Frue, Trondheim, S.Tr.Johanne Elisabeth f. 17.01. og døpt 25.01.1839 i Nes, V.A. (ikke oppgitt 1838, som oppgitt v/ konf)Kanskje dette er dine folk?mvh Erling T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei Erling.De to barna du fant i Nes Vest Agder er nok de rette, har du mulighet til å sjekke dem noe sted hvor de bor og hvor lenge? Tusen takk for hjelpen. Mvh. Sol Kerry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Trelsgård

Datteren Jørgine Elisabeth, født 26.11 1833 på Sunde i Nes sogn. Foreldre: Strandsidder Andreas Olsen Sunde og Anne Fredrikke Johansdtr. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9468&idx_id=9468&uid=ny&idx_side=-82>Lenke Sønnen Jens Emanuel, født 22.03 1836 på Sunde i Nes sogn. Foreldre: Strandsidder Andreas Olsen Sunde og Anne Fredrikke Hansdtr. LenkeDatteren Johanne Elisabeth, født 17.01 1839 på Sunde i Nes sogn. Foreldre: Strandsidder Andreas Olsen Sunde og Anne Fredrikke Johansdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Jan Trelsgård.Tusen takk for hjelp, vet du eksakt hvor disse bodde i fravær fra Stavanger. Hvor ligger Nes i Vest Agder, vi har kjørt der minst en gang i året før den nye brua, kan du hjelpe med det. Er det et sted jeg vil finne på kartet? Hilsen Sol Kerry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Trelsgård

Nes omfatter deler av dagens Flekkefjord kommune. På 1830-tallet lå Sunde i Nes herred, men ble senere innlemmet i Flekkefjord. Sunde er gården som ligger på østsiden av elva i sentrum av Flekkefjord. Ved kartsøk kan du for eksempel lete etter Sundegaten i Flekkefjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Flott dette, Jan, nå er jeg med, tusen takk til dere begge som hjalp meg her.Hilsen fra et ganske forblåst høststed, Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.