Gå til innhold
Arkivverket

[#63736] HO, Fjellberg/Etne; Gudmund (1772-) og Hans (1776-) Engelsen Årvik - Moe av?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg finner dem heller ikke, Arnfrid. Kan det være at de begge er døde før 1801? Jeg har og prøvd andre variasjoner av Gudmund uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Så vidt jeg kan se foreligger det ingen utflytterliste på 1790-tallet for Etne, men Dyrvik må jo ha det fra et sted at de flyttet ut. Muntlig overlevering? Ingen konfirmantliste heller som kan vise om de levde da. Emigrasjonen var jo ikke startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk for innlegget Kenneth,Det kan godt være han har opplysningen fra nevnte protokoller.Her fant jeg i hvertfall Gudmundskonf i 1787 Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8780&idx_id=8780&uid=ny&idx_side=-14>Lenke Permanent bildelenke: Lenkeog Hans sin i 1791 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Andre treff Militærrulle for Radøy Hans Engelsen Kvalvåg [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=rulleradoy&personpostnr=16&merk=16>Lenke men det må vel være en annen. Samtidig så er det ingen med dette navnet på Kvalvåg i 1801. Er det noen som har muligheter for å sjekke Kvalvåg for meg?Så er der et skifte etter en Hans Engelsen Mundheim, men det skulle man tro var en av de mange med dette navnet i det området, men der er kun en i 1801 og han bor på Furhovde og er 8 år. Selvsagt kan skifte teoretisk sett være etter han, men lite trolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

(6) Avsnitt 2.Hans Engelsson Mundheim er sønn av Engel Olsson Eikeland 1714-1781 i hans III. ekte. m. Anna Knutsdtr. Revne f. 1723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

(6) Avsnitt 1:Han blir døpt i Østrem i 1788 Lenke Så da er han utelukket også.Legger inn en forspørsel på AF i morgen, hvilke andre kilder som finnes mellom 1787/1791 og 1801 for Søndre Bergenhus.Takk for hjelpen til de som har bidratt så langt.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.