Gå til innhold
Arkivverket

[#63741] Niels Torvig og kona Maren Iversdatter, Christiansund ?


Gjest Heidi Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Pettersen

Hei, er det noen som har flere opplysninger om Niels Torvig og kona Maren Iversdatter fra Christiansund? Fra folketellingen i 1801 :Romsdal Christiansund Kirkelandet No 41 Førenamn Etternamn Hushaldstill. Alder Sivilstand Yrke Kjønn Niels Torvig Huusbonde 40 1ste gifte Høker M Maren Iversdtr Hans kone 33 1ste gifte K Niels Nilsen Deres sønner 5 Ugift Iver Nilsen Deres sønner 2 Ugift Guri Nielsdtr Deres datter 3 Ugift K Mvh. Heidi Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Vigselen i 1792 Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Kristiansund i Kvernes, Ministerialbok nr. 572A04 (1784-1819), Ekteviede 1787-1794, side 226. Permanent sidelenke: LenkeMen den hadde du kanskje funnet?mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Pettersen

Takk KirstiJeh har vært innom kirkebøkene, men denne har jeg oversett. Jeg har problemer med å tyde skriften. Hva er ' mellomnavnet' til Niels ?På forhånd takk. Mvh. Heidi Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Muligens Maren Sophias dåp Dom 1 post Epiph 1768. Iver Larsen av Kirkel: og hans kones Martha Audensdatters Pigebarn Maren Sophia. Hun er døpt i Bremsnes. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Noen har lagt inn på FS en Nils født 1763 i Torvika med foreldre Lasse Justsen og Guri Sørensdatter. Ved foreldresøk dukker det opp en rekke barn med fødselsår, men ikke dato. Informasjonen kan stamme fra en bygdebok.Her er gården Torvig i Grytten 1801 hvor disse navnene går igjen: Just/Lasse/Søren. Guri Sørensdatter 75 år kan være enke etter Lasse Justsen.LenkeEt spor som er verdt å undersøke, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Far til Nils Lassesen Torvig, Lasse Justsen Reiten, ca 1719-1795, kjøpte garden Torvik i Eid i 1770. Han og kona Guri Sørensdatter Skiri, 1726-1804, hadde i noen år bygslet gård på Nes. Opplysninger fra bygdebok for Eid s 292-293.Siden Nils er født i 1763 vil jeg tro at han dermed er døpt i Grytten kirke. Familien blir på Torvik og bror til Nils, Søren Lassesen, overtar gården i 1775. Faren hadde og kjøpt gården i Sørens navn. Det står at Nils flytter til Kristiansund. Nils har søskenene Brit, Søren, Knut, Just, Ola, Magnill og Lasse.Lasse Justsen Reiten finner du mer om Raumadalsfolket s 161, den finnes på nettet.Jeg har Nils i min base og du kan ta kontakt på osvald.rydjord alfakrøll sfjbb.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Pettersen

Tusen takk til dere alle sammen.Ved hjelp fra dere fant jeg frem til boken om Raumadalsfolket og nettsiden hvor dem er lagt ut. Og her kommer jeg 7 -8 ledd bakover i anene til Niels. Takk Osvald - for ditt generøse tilbud om opplysninger.Mvh. Heidi Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.