Gå til innhold
Arkivverket

[#63751] Fra Bragernes til Brastadengen gård i Lier Buskerud


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Og moren som hun opplyser ved overfart til USA (jfr ditt andre tema) er ganske riktig Sofie Johnsen, jfr mor oppgitt v/ konf. i Nittedal i 1894 innlegg 22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Hei Gunn og Erling, har snakket med svigerfar. Hans mor het Ingrid,Vera ble med over atlanteren men han sa at det også fantes en Fernanda når han tenkte seg om.Han trodde også at hun havnet i Amerika etterhvert.Siden et barn heter Ebba Fernanda, så begynner jo dette å ligne noe? Nå skal jeg lese og finlese så jeg forstår hva som står. Jeg bukker og danser og neier og er så glad for at dere hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Glemte å si at Ingrid, farmor til min mann ble født 30 august 1912 men ingen vet hvor og hun snakket aldri om barndommen sin. Svigerfar er nesten hundre prosent sikker på at hun kom fra Oslo men ble satt bort og havnet på Gran på Hadeland (Oppland) der hun traff sin fremtidige mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Julie Nicolaisen fra Lier er ute av bilde. Det er nok Julie fra Nittedal som er korrekt dame. Når nå Harriet, Vera og Ebba Fernanda som svigerfar husker navnet Fernanda ved samtale i går, så må vi vel si at vi er på rett spor. Så er det bare å finne Ingrid da, og Bjørn, Gudrun og så ser det faktisk ut til at Vera ble født etter et forhold med fiskehandleren. Det er her jeg står nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Ingrid er født på Rikshospitalet i Odlo Oslo fylke, Rikshospitalet, Ministerialbok nr. F 0014 (1909-1912), Fødte og døpte 1912, side 354. Permanent sidelenke: LenkeSamme far Fiskehandler Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Utrolig historie!Ja, nå har vi hatt et flott samarbeid her. Bravo også til deg, Solveig !Vi kan vel være enige i at slektsforsking er en veldig spennende hobby.Ha en god kveld alle sammen!Gunn som koser seg med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Hei, så flott at Ingrid er funnet! Svigerfar ble plutseli veldig usikker. Han er sikker på å ha hørt om en Fernanda men vet ikke om det var søster eller tante når han får tenkt seg om. Så kom jammen beskjed om en Evelyn også..men han tror hun ble født 'over there', han mente å huske at de var bosatt eller ferierte på Long Island og det er jo ikke langt unna Brooklyn som er destinasjonssted for Julie når hun reiser over. Så ser det jo ut for at Sigurd er i Amerika veldig lenge om ikke nye opplysninger dukker opp da og det kan nå se ut som om Ingrid og Vera i alle fall er barn av denne fiskehandleren! Dette er virkelig gøy! Og så takknemlig jeg er for at alle dere holder ut med meg der jeg famler og roter og forsøker så godt jeg kan både å finn selv og lese svarene. Slektsforskere er jammen gode venner å ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Hei og god morgen! Hjertelig takk for hjelpen i går, så mye Julie'r og frem og tilbake som jeg har vært så behøver du jammen ikke beklage:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.