Gå til innhold
Arkivverket

[#63755] Familien Ringdal i Bergen


Gjest Per J. Nestås
 Del

Recommended Posts

Gjest Per J. Nestås

Den som leter finner ....ja gjør han alltid det ? Jeg arbeider med fimilien Bernhard Ringdal (f. 7. november 1878 i Hedrum) gift med 'Kitty' ...Bertha Kristine Olsen fra Kragerø. De skal ha hatt 5 barn, men jeg finner bare Edmund f. 1900, Berglot F. 1902, Svanhild f. 1903 og Reidmar f. 19004..alle født i Bergen. Den jeg søker skal ha navnet Ågodt, Ågot. Asgodt eller Aagot og døde 2 år gammel. Kan du hjelpe en 'seniorforsker' på 84 ? En 'negativ' tilbakemelding kan også være positiv. Hvis du skriver at også du har lett uten å finne noe kan jeg jo 'slappe av' .... takknemlig hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Kan også nevne at familien bor i Olav Ryesvei i 1924-1925, men når de flyttet dit vet jo ikke jeg. Olav Rysevei var da selvsagt også Jk.Aner man om denne Aagot var født mellom Edmund og Bergljot, altså i 1901, eller etter Reidar f 1904?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Dersom denne Aagot var født i et tidligere ekteskap eller uekte så dør der en jente i 1897 som blir gravlagt i Røldal. Hennes navn er Aagot Solveig Ringdal, men fødselsdataene er svært usikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

(6) Glem den siste. Hun var datter av sogneprest Peder Ringdal, som var i Røldal på slutten av 1800-tallet. Men 'vår' Aagot kan være oppkalt etter denne lille jenten, om det var slekt da. Peder Ringdal var f 1846 i Slyngstad, hvor nå det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per J. Nestås

Til Arnfrid 2...Edmund er født og død i Johanneskirken. Bergliot, Svanhild og Reidmar er alle konfirmert i Johanneskirken. Til Arnfrid 4....min hypotese er at Ågot var født mellom Edmund og Bergliot. Bernhard og Bertha giftet seg 30. juli 1899 i Domkirken. Edmund ble født 12 måneder senere, så Ågot kan ha vært påbegynt før ekteskapet ble inngått og som sådan være barn nr. 1 ...ikke vet jeg....skriver Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.