Gå til innhold
Arkivverket

[#63756] Medskog i Norge!?


Gjest Aina Johanzson
 Del

Recommended Posts

Gjest Aina Johanzson

Söker Maria Jönsdotter född 18630315,i Medskog i Norge. Detta enl Svenska Hfl.Magnskogen AI:22 o AI:21. Föräldrar Jöns Jönsson alias Finne född 1839 i Lekvattnet, och Britta Olsdotter f.1842 Gylterud Magnskog. Jöns flyttade tillbaka till Eda Sverige 1871, AI:26 s. 632. Han bör ha varit i Norge åren 1868-71. Var bodde han/de i Norge? Finns det ett Medskog i Norge? Vet att det finns ett i S. Finskoga men där hittar jag inte fam. Tacksam for hjälp. Mvh Aina JOhanzson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det må være snakk om Eidskog prestegjeld i Hedmark. Du finner Maria døpt med løpenummer 79 på denne kirkeboksida: LenkeSpørsmål av denne typen hører egentlig hjemme i Brukarforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aina Johanzson

Kristian. Tack för snabbt svar. Vill du förtydliga texten i kyrkboken, har svårt att läsa stilen, dessutom på ett annat språk. Sorry att frågan kom på fel ställe. Stort tack från Aina Johanzson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Ingen skade skjedd, men dette forumet er ment for spørsmål og tilbakemeldinger om selve tjenesten 'skanna kyrkjebøker'. Spørsmål om slekter får raskere svar i Brukarforumet.Det står:[født] 15. marts - [døpt] 6. April - Marie - uægtef. [=født utenfor ekteskap] - [foreldre] Pige Britta Olsdatter fra Brunskog, som fødte i Edsbroen paa Gjennomreise fra Aker, og Ungkarl Jens Jensen fra Bogen - [faddere/dåpsvitner] kone Marie Edsbroen, Marthea Andersdatter, Arne Andersen, Embret Olsen, Ole Olsen - [anmerkning] Opgivet af Moderen som forklarede at hun har opholdt sig flere Aar i Aker, tjent 1 Aar paa Linderud og derefter 2 Aar paa RefstadDet Aker som her er nevnt, er det gamle Aker herred som i 1948 ble innlemmet i Oslo. Linderud og Refstad er tidligere gårder som nå er en del av byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aina Johanzson

Oj, kul att det är någon mer som söker efter min morfars farfar. Kanske en ny släkting. Tack att du uppmärksammade mej på detta. STOR kram från Aina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aina Johanzson

Oj, kul att det är någon mer som söker efter min morfars farfar. Kanske en ny släkting. Tack att du uppmärksammade mej på detta. STOR kram från Aina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aina Johanzson

Oj, kul att det är någon mer som söker efter min morfars farfar. Kanske en ny släkting. Tack att du uppmärksammade mej på detta. STOR kram från Aina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aina Johanzson

Oj, kul att det är någon mer som söker efter min morfars farfar. Kanske en ny släkting. Tack att du uppmärksammade mej på detta. STOR kram från Aina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aina Johanzson

Oj, kul att det är någon mer som söker efter min morfars farfar. Kanske en ny släkting. Tack att du uppmärksammade mej på detta. STOR kram från Aina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aina Johanzson

Oj, kul att det är någon mer som söker efter min morfars farfar. Kanske en ny släkting. Tack att du uppmärksammade mej på detta. STOR kram från Aina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aina Johanzson

Oj, kul att det är någon mer som söker efter min morfars farfar. Kanske en ny släkting. Tack att du uppmärksammade mej på detta. STOR kram från Aina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.