Gå til innhold
Arkivverket

[#63757] Hjalmar Berghoff født 1873 i Fredrikstad, Udtraadt intet samfund i år 1900


Gjest Tove Bodin Bratlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Bodin Bratlie

På: Digitalarkivet: 1900-telling for 0430 Storelvedalen, finner jeg dette:Nordstu-Koppang, Drengestubygning,Østerdalsstuen.2875 1 Juliane Furuseth k b Hm e Gaardbrugerske S 1836 Øier Krs N S2876 Ola Furuseth m b S ug Skogsbestyrer 1879 T N S2877 Hjalmar Berghoff m mt Kristiania B g ? 1873 Fredrikstad N Udtraadt intet samfund2878 Aslaug Berghoff k mt Kristiania B g Hustru 1877 T N S2879 Ole Furuseth Berghoff m mt Kristiania B ug Søn 1896 Fr.stad N S2880 Reidun Aslaug Berghoff k mt Kristiania B ug Datter 1898 Kristiania N S (Reidun har jeg funnet). Aslaug Berghoff har jeg funnet, født 08-04-1877, se: Skannede kirkeboksider, Stor-Elvdal 1871 - 1882Side 51, nr. 56, døpt 25/6, foreldre: Gardbruker Ole Helgesen Furuseth, født 1828, og Juliane Amundsdatter, født 1834.Kildeinformasjon: Fylke: Hedmark, Prestegjeld/sokn: Stor-Elvdal, Kirkeboktype: Ministerialbok Nummer (arkivreferanse): 1, Periode: 1871 - 1882, Oppbevaringssted: Statsarkivet i Hamar. På: Digitalarkivet: 1865-telling for 0429 Aamot, er ikke Juliane Amundsdatter Furuseth, enke.Storelvedalen Aamot gård FurusethOle Helges. Huusfader Gaardbruger, Selvejer g 38 m Storelvedalen 4 30 40 1 4 6 2 44722 2 Juliane Amundsd. Hans Kone g 29 k Øjer født 31/12-18364723 3 Anne Helga Olsd.* Deres Datter ug 1 k Storelvedalen4724 4 Anne Olsd. Føderaadskone e 70 k Storelvedalen4725 5 Ole Østens. Logerende Arbdsmd. ug 48 m Øjer MEN: Hvor finer jeg Hjalmar Berghoff?Takk til den som forsøker finne et svar.Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Her er dåpen til det som truleg er det eldste barnet, Ole, i Vestre Fredrikstad 1896 (nr. 97): Permanent sidelenke: LenkeFaren er kjøpmann, men det står noko mellom yrket og Hjalmar. Kan det stå Johann(es) eller liknande?Ein av fadrane heiter Josef Berghoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Her er nok fødselen til Hjalmar, nr. 3 nedanfrå, 'Johannes Jaldemar': Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6217&idx_id=6217&uid=ny&idx_side=-40>LenkeEg kan ikkje lese kommentaren i venstre marg, men foreldra var metodistar: LenkeAv FT1865 ser vi òg at dei hadde ein son Josef.Og i 1900 finn vi Josef Berghoff i Aker:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Konfirmasjonen til Hjalmar si mor Elen Maria Jensdatter Berget i Skjeberg 1848, nr. 9: Permanent sidelenke: LenkeDet står at ho melde seg ut av statskyrkja, i 1856, trur eg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Dåpen til Elen Maria, nr. 1 i 1833: Permanent sidelenke: LenkeEg får foreldra til å heite Jens Andersen og Helvig Pedersdatter, Berget under øfre Borgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Bodin Bratlie

Det her vel helt otrolig. Hvordan kan du finne alt det her etter at jeg har gitt opp? Jeg skulle gjerne ha gått et kurs hos deg.Det skal bli spennende å se slekt-treet når jeg har fått skrevet inn den nye informasjonen.Tusen takk for hjelpen! Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.