Gå til innhold
Arkivverket

[#63767] Gunder, Christen og Nils.


Gjest Solveig Kristine Westgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Kristine Westgård

Gunder Pedersen døpt 15 sep 1805 i Eidanger. Christen Pedersen døpt 1 nov 1806 i Eidanger. Nils Pedersen døpt 12 sep 1812 i Eidanger.Sønner til Peder Gunderse og Maria Christensdatter. De flyttet til Bolvik etter 1812. Der får de en sønn til ( Peder ) som blir døpt i 1818 i Solum. Nils Pedersen blir gift 5 apr 1839 i Solum kirke med Maren Torstensdatter Grødevik. De får en sønn Peder som blir døpt 24 jun 1839 i Solum. Der er Christen Pedersen fadder, det står noe bak hans navn. Klarer ikke å tyde det.Det jeg lurer på, er hvor ble det av Gunder og Christen Pedersen?Er det noen som kjenner til Gunder, Christen og Nils Pedersen?MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Forøvrig, et lite tips:Tittelen «Gunder, Christen og Nils» sier oss ingenting. En mer beskrivende tittel, gjerne med henvisning til fylke, kommune og gårdsnavn, gjør det mer sannsynlig at noen som vet mer om emnet vil legge merke til spørsmålet ditt. Selv ikke innlegget ditt gav meg noen tips om hvor i landet vi var. Men nå vet jeg i alle fall at Solum ligger i Telemark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Kristine Westgård

Hei igjen.Tusen takk for ei god hjelp jeg fikk av dere.Da mangler jeg Gunder/Gunner Pedersen født i 1805.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.