Gå til innhold
Arkivverket

[#63770] Fredrik Henriksen f. 1827, Skjeberg


Gjest Lars Otto Fredriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Otto Fredriksen

Er det noen som kunne ha hjulpet meg til å finne dåpen til Fredrik Henriksen f.1827 i Skjeberg (Østfold)og skrive et svar på hva som står der? Det er han som er nevn i følgende lenke: LenkeJeg vet hvor jeg skal lete, men jeg har noe problemer med å tyde skriften. Ikke alle som var like nøye med skrivingen i den tida. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Otto Fredriksen

Er godt mulig det er ham.Fra mine notater har jeg også året 1830, kunne du sett om det finnes noen Fredrik Henriksen dette året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Ved vielsen står det da også at han skal være 'født under Østby' og det er det som står ved dåpen i innlegg (2) også,så jeg tror nok det er rett person som er funnet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Otto Fredriksen

Ja, da er det ikke tvil om at dette er rette personen. Stemmer med bruden. Ser faren er Hendrik Larsen. Kunne du ha tydet morens navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Otto Fredriksen

Ja, da er det ikke tvil om at dette er rette personen. Stemmer med bruden. Ser faren er Hendrik Larsen. Kunne du ha tydet morens navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei. Beklager at jeg ikke har fått svart,har vært på fotaballturnering og sett på barnebarnet mitt ,artig!! Tror det står Enke Hellena/Hellene Jonsdatter som mor til Fredrik.Men det er veldig utydelig,så helt sikker er jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Otto Fredriksen

Ja, det kan jeg tenke meg var artig.Jeg tror tydingen din kan være riktig. Men det er som du sier, veldig utydelig. Finner ikke foreldrerne i folketellingen 1865, mulig de var døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Lars Otto, gladmelding! Temaet har vært oppe her før, så du finner flere opplysninger Lenke Nauta-Fredriksen&nr=8&antinnlegg=13&startnr=&antall=&spraak=#anker Broren heter Jens. Legg merke til at klokkerbokas innføring av dåpen er lettere å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.