Gå til innhold
Arkivverket

[#63774] Ingrid (Ellefsen) Ramberg 23/4 1901 – 22/8-1986


Gjest Bjarte Hesjevoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarte Hesjevoll

Hei Erling!!Skal si du har vært ivrig!Takker så mye for interessen!Når en først finner noe har det en tendens til å løsne!Skal nå se igjennom hva du har produsert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Ja det ser ut til å være riktig det du har funnet!!!De flyttet mange ganger ja...Det er snakk om noen hundre meter hver gang ser det ut til:Geble Pedersensgt. 9a i 1907Kan du tyde gaten i 1909 i dette dokumentet nr 71 Edvard Marius: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7176&idx_id=7176&uid=ny&idx_side=-213>LenkeBreistølsv. 14 i 1915Breistølsv. 14 i 1919Breistølsv. 14 i 1923Breistølsv. 14 i 1924Ladegårdsgt 55 i 1930Egedesgt 15 i 1934Hva er dødsårsaken til lille Ruth nr 44:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Her dåpen til Ruth nr 98 kvinnekjønn: LenkeDette er i 1911 og bor nå i G. Pedersensgate 31 (kan du bekrefte det). Det er vel Geble Pedersensgate, og i så tilfelle har de flyttet tilbake til denne gaten (nytt nr) etter å ha bodd en annen plass i 1909 (den du må tyde for meg i forrige innlegg). Frem og tilbake like langt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Der var det en sønn til!John Karinius f i 1912, nr 190 mannekjønn.LenkeFremdeles i G. Pedersensgate, men nå i nr 12?Tror vi nærmer oss en rekord når det gjelder flytting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Pyemi form for sepsis (blodforgiftning). Ved pyemi transporteres bakterier fra en lokal infeksjon med blodet og danner kolonier (abscesser, byller) andre steder i organismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Tror det står Beyersgd. 31, samme adresse som en familie lengre nede på samme siden (innlegg 31, dåpen til Edv. M.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Finner John Karinius verken død eller konfirmert etter et raskt sjekk. Jeg har vel lett med mannfolkøyne, som mor mi ville ha sagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

På DIS.no, under gravminner,finner jeg William Ellefsen f. 1907, død 2000, samt John K. Ellefsen f. 1912, død 1994, begge gr.l. på Møllendal i Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

På DIS gravminner finner du også Karly M Karlsen med samme fødselsdato som den vi har funnet. Gravlagt med Ludvig M Karlsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Mangler fremdeles et barn av Madsi ok Karl, så sant Olaf ikke er regnet blandt de 5.Har bladd meg gjennom Ministeralbok for Sandviken fra Vielse 1905 til Villiam blir født i november 1907, og kan ikke finne noen før Villiam.Prøvde så og lokalisere Karl. I velgerlister for 1906 finner jeg en Karl Johan i Sandviken, Ladegårdsgaten 28 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=12&filnamn=stem1906&gardpostnr=12539&merk=12539#ovre>Lenke Velger lister i 1904 finner jeg en Karl Ellefsen i Strandgaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Det er jo også mulig at de kan ha fått et barn før ekteskapet.Jeg har som sagt sett gjennom konfirmasjonslistene, for det eventuelle barnet født fra ca. 1903 og utover må da i såfall ha blitt konf. en gang etter 1915-16 og utover. Og jeg har ikke funnet noe barn. Men det var de øynene, da.Ellers har jeg sjekket listen for døde, men ikke funnet noe barn der heller.Min mor ble gift som 27- åring, og fikk ikke barn før etter ca. 3 år, det vil si at hun 'for idla' mange ganger først, som de gamle sa. Hun fødte deretter 8 barn på 13 år. Så det kan jo godt være at Madsi heller ikke fikk barn på noen år, at de var 'uheldige' noen ganger først.Men for all del, man kan jo ennå finne et barn til.....Men jeg har ikke gfunnet John Karinius konfirmeret... merkelig hvis han vokste opp at han ikke finnes i konf. listene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Der var sistemann på plass født 7/5-1904, døbt 19/6-1904. Ser ut til at de bodde på Årstad den gangen!Konfirmert i Sandviken 1918, nr 48 LenkeDe bodde i Breistølsveien 14 i 1918Er navnet Caspar Martin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Grunnen til at jeg tenkte 2 Olafer er at en person med det navnet var i begravelsen til Ingrid, og han ble identifisert som hennes halvbror i følge min mor. Uansett så vokste Ingrid og Olaf opp hver for seg, og jeg vet at hun ikke hadde særlig kontakt med sine halvsøsken. Det kan faktisk hende at Ingrid ikke viste om at hun hadde en ekte bror, hun var tross alt ganske liten da hun ble adoptert av sin tante og hennes mann.Tilfelle noen andre har interesse av dette, så legger jeg en lenke til debatt 52160 som var mitt første forsøk på å finne ut av dette LenkeDet stopper nok opp her, og takker deg Erling for all hjelp med dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Grunnen til at jeg tenkte 2 Olafer er at en person med det navnet var i begravelsen til Ingrid, og han ble identifisert som hennes halvbror i følge min mor. Uansett så vokste Ingrid og Olaf opp hver for seg, og jeg vet at hun ikke hadde særlig kontakt med sine halvsøsken. Det kan faktisk hende at Ingrid ikke viste om at hun hadde en ekte bror, hun var tross alt ganske liten da hun ble adoptert av sin tante og hennes mann.Tilfelle noen andre har interesse av dette, så legger jeg en lenke til debatt 52160 som var mitt første forsøk på å finne ut av dette LenkeDet stopper nok opp her, og takker deg Erling for all hjelp med dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.