Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tor Kvien

[#63784] Skifte Nordfjord - Ole Pedersen Orem

Recommended Posts

Gjest Tor Kvien

Det er to samtidige på Orheim som heter Ole. Ole Pedersen og Ole Arnesen. Jeg håper navnene i dette skiftet kan identifisere en Anders, født i 1763 hvor farens navn kun er oppgitt til å være Ole:5872 Ole Pedersen Oreim Eid 232b 19a 1790-1792

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Dato 31. mai 1792. Barn: Peder O. Orem, Ole O., tjener på Eidet, Anders Olsen Aareim, Abel O., soldat, Karie O., g.m. Michel Olsen Tømmerbache, Synneve O., 21, og Ragnhilde O., 16 år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Kvien

Det var kjapt levert.:=)) Tusen takk, dette bekreftet mine antakelser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Bergesen

Hei Tor, er det ikke litt rart at enken Ragnhild Andersdtr. ikke er nevnt i skiftet, hun dør jo ikke før i 1807. Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Grunnen til at enken ikke er nevnt ovenfor er at jeg ikke tok henne med! Spørsmålet gjaldt sønnen Anders. Enken var nevnt i skiftet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Kvien

Hallo Rune. Jeg filosoferte faktisk ikke over Ragnhild, og nå har jo Yngve Nedrebø besvart spørsmålet. Men ellers takk for den fine jobben du gjør med avskriftene for Eid. Det gjør det så mye lettere å finne fram i de skannede kildene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.