Gå til innhold
Arkivverket

[#63784] Skifte Nordfjord - Ole Pedersen Orem


Gjest Tor Kvien
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Kvien

Det er to samtidige på Orheim som heter Ole. Ole Pedersen og Ole Arnesen. Jeg håper navnene i dette skiftet kan identifisere en Anders, født i 1763 hvor farens navn kun er oppgitt til å være Ole:5872 Ole Pedersen Oreim Eid 232b 19a 1790-1792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dato 31. mai 1792. Barn: Peder O. Orem, Ole O., tjener på Eidet, Anders Olsen Aareim, Abel O., soldat, Karie O., g.m. Michel Olsen Tømmerbache, Synneve O., 21, og Ragnhilde O., 16 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Grunnen til at enken ikke er nevnt ovenfor er at jeg ikke tok henne med! Spørsmålet gjaldt sønnen Anders. Enken var nevnt i skiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Hallo Rune. Jeg filosoferte faktisk ikke over Ragnhild, og nå har jo Yngve Nedrebø besvart spørsmålet. Men ellers takk for den fine jobben du gjør med avskriftene for Eid. Det gjør det så mye lettere å finne fram i de skannede kildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.