Gå til innhold
Arkivverket

[#63786] Noen som kan ta et fotografi på Sortland (nordland) for meg ?


Gjest Anne Lene Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lene Hagen

Finnes det noen her i forumet som bor/oppholder seg slik til at man kan få tatt et bilde for meg, på rådhuset på Sortland ?Det gjelder Christoffer Anthoni Johnsen f 24/6-1834. Det henger bilde av han i ordførergalleriet, og under står det 1875-1876 Ordfører, Sortland.Er det noen som er villige til å fotografere dette bildet for meg ? Det er min tippoldefar, og det hadde vært så moro å hatt bildet.Hilsen Anne Lene Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anne Lene Hagen

Løfter opp denne igjen. Er det noen som har kjennskap til noen lokale bøker han kan stå omtalt ? Han er barn av Job Johan Dishington Johnsen og Anna Catharina Eriksen.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise K. Akselsen

Hei Anne Lene.Familien er omtalt i Sortland bygdebok. Gård og slekt, del 2. Gård nr. 18 - Sandstrand s.371 av J.I. Borgos. Finner ikke bilde av C.A. Johnsen.* Christoffer var svært aktiv på mange felter. Han hadde mange kommunale verv, og satt ei tid som ordfører i Sortland. Han skal også ha møtt på Stortinget som varamann. Heime satsa han kanskje mer på sjøen som notmann enn på landjorda som gårdbruker * skriver Borgos.Ring til Sortland Kom., kulturkontoret, de kan sikkert hjelpe deg. Hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Anne Lise og tusen takk. Den boken skal jeg få lånt meg fra biblioteket. Jeg regnet med at familien står omtalt et sted. Kanskje det finnes flere bøker hvor de er med i ? Hvis da ingen her tilfeldigvis skulle ha boken og kan slå opp for meg da.Ja, jeg kan forsøke å kontakte Sortland Kommune. Takk for tipset.Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Jeg har allerede sendt mail til bilderedaktøren, men kanskje det er større muligheter hos Johnsen-slekta. Si fra hvis du ikke får napp hos kommunen, så skal jeg undersøke blant johnsingene (der også fotballspilleren Ronny Johnsen hører heime).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Tusen takk for det. Hva mener du med bilderedaktøren ? Har du sendt noe mail ang det bildet jeg lurer på ? Det er i såfall veldig snillt av deg.Jeg har et bilde av Christoffer Anthoni med hustru og 4 av barna, tatt i 1871. Har du fått det bildet av meg før ? Om ikke så kan jeg sende det til deg om det er interessant. Allikevel skulle det vært veldig moro å ha det bildet som henger i kommunen.Jeg forsøker kommunen.Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hva kan jeg si annet enn en kjempe stooooor tusen tusen takk. Har du virkelig vært og fotografert det ? Eller hadde du det ?Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.