Gå til innhold
Arkivverket

[#63788] Hordaland: Trenger hjelp til oppslag i gards og Ættesoga for Os Bind II


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Er det noen som har bygdebok for Os Bind II . Gards- og ættesoga ?Kan dere hjelpe med et oppslag for meg på Gården/Plassen Kvalesund?Info: Ole Iversen Kvalesund ble gift med Mari Nielsen Røttingen i 23.juni 1816 i Os. Ole døde den. Igflg Foletellinger og kirkebok skal han ha vært født omlag 1775-1776.Håper noen kan hjelpe meg. Jeg står bom fast.Med vennlig hilsenJan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Ola flyttet til Røttingen 7. (Bruarøy).Familien er oppført i Os bind 2 side 417. Ola var gift 3 ganger. Han døde i 1839 og var født i 1775. Faren døde i 1817. Han er nevnt på side 484 om Kvalesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Hei Jan Frode! Du spurte ikke etter foreldrene. Her er de: Ivar Larsson Kvittingen fra Samnanger f. ca 1745. Gift i 1774 med Eli Olsd. Øpstad fra Fusa f ca 1746. De fikk 5 barn, men bare Ola vokste opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.