Gå til innhold
Arkivverket

[#63804] Hilda Marie Mortensen


Gjest Torben Henningsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torben Henningsen

Jeg ønsker hjælp til at finde Hilda Marie Mortensens fødsel i Norge. Jeg har følgende oplysninger fra folketælling 1890 i Danmark: Hilda Marie Mortensen Køn: K Alder: 19 Civilstand: Ugift Erhverv: Meieripige Fødested: Lansvig, Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Eg trur ikkje det finst nokon kommune, noko prestegjeld eller sokn som heiter noko i retning av Lansvig. Det språkleg næraste eg kjenner til, er Leksvik i Nord-Trøndelag.I Hordaland finst det ei Landsvik.Staden ligg på Holsnøy i noverande Meland kommune. Dette låg i Herdla prestegjeld på slutten av 1800-talet, men fram til 1869 høyrde det til Manger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finnes et Landvik sogn i Aust Agder(AA). Se under Hommedal/Landvik, men jeg har ikke funnet noen dåp der 1870-72. Kanskje hun ble konfirmert der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torben Henningsen

Hej AlleMange tak for jeres innleg. Hvad jeg ved er som sagt den tidligere oplyste Folketælling fra 1890 og så følgende : Hilda Marie Mortensen får en uægte datter, Carla Marie Ingeborg Mortensen i 1902 som er slægt, så der er ikke nogen vielse med yderligere oplysninger om hendes herkomst, og barnet kommer i pleje, og jeg kan ikke spore moderen efterfølgende i Danmark.Hilsen Torben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torben Henningsen

Bingo, vedkommende der har indtastet folketællingen 1890 har sikkert læst et r for et n, godt tænkt Ola og tusind tak for hjælpen, men please kan jeg få en tydning af forældrene, mit eget 'gæt' er: Fæstefolk H.t.rv Mortensen og Ivar Andreas Gregersen ? Hilsen Torben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.