Gå til innhold
Arkivverket

[#63816] Lyon, Minnesota


Gjest Arild Inge Norderhus
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Inge Norderhus

Hei. Den 1.7.1862 ble Hans S.Slette født på Dovre, Gudbrandsdalen. I 1882 er han registrert på båten,Rollo ?, over Atlanterhavet og oppgitt bestemmelses sted Minneapolis. Har ikke funnet han i Minneapolis, men noen år etter emigrajon finner jeg en Hans Slette i Lyon, Minnesota, født rundt 1862 i Dovre, Norge. Dette må være samme person. Jeg trenger hjelp til å finne ut hva som skjedde med ham, om han har etterslekt eller ikke, om han flyttet til andre områder eller kom tilbake til Norge. Han hadde en søster, som er min oldermor, videre så hadde disse to en mengde søskenbarn som slo seg ned både i Norge og Amerika/Canada. Er taknemlig for alle svar som kan oppklare mysteriet med Hans S.Slette. Med hilsen Arild Inge Norderhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Inge Norderhus

Det kan vera riktig den første personen som blir etterlyst, Foreldra til Hans var Syver Tjøstolfsen Slette f. 1819 d. 1864 og Marit Olsdatter Sør Haugje f. 1825 d. 1871. Arild Inge Norderhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hans Slette i Lyon, MN skal, ifølge 1900-census, være født i august 1862. I 1910 og 1930 er initialen P brukt for mellomnavn/patronym. Eldste sønnen har de gitt navnet Peder, så det kan jo tyde på at dette er en Hans Pedersen. Immigrasjonsåret 1882 stemmer. Er du sikker på at det ikke er denne Hans du har funnet som emigrant?Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Inge Norderhus

Hei, ja det kan selvfølgelig vera ein anna Hans frå Dovre i Lyon. Det som er litt merkelig er at alle spor etter Hans S. Slette slutter ombord i båten etter det eg kan skjønne. Det var fleire sambygdingar som reiste over sammen med ham, bla.a. frå Rindal og Anders Tomter. Arild Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Det ser jo unektelig ut til å være to forskjellige Hans Slette, siden de har forskjellig dødsår. Men det koster jo ikke all verden å bestille dødsattesten for førstnevnte (certid# 1929-MN-012348), da kan du jo være heldig å få bekreftet at det er rett person.DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.