Gå til innhold
Arkivverket

[#63827] Regine fra Flatanger / Trondheim


Gjest Wenche Örbeck Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Regine var gift med Haagen Larsen Bergseth f. 7/6-1873 död 15/2-1921 på Trondheim sykehus og i Bullboka står det oppfört intet navn, bare 'Hustru på Röros, som arving i skifte. Vi har ingenting på Regine, men håpet noen kan hjelpe oss! Har hatt oppe tema om Haagen i debatte her. nr. 59152 om noen trenger flere opplysninger om ham. takker for all hjelp. mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Ser at det finns 3 Regine i Flatanger. De er födt, 1875, 1883 og 1900. Da Haagen Larsen er födt 1873 så jenta som er födt i 1900 frafaller. Så da er det altså 2 alternativ skulle jeg tro?? Har noen tilgang til bygdeböker eller annen mulighet for å hjelpe meg? De fikk sin förste datter Lisa 14/2-1913 og sönnen Erling ble födt 8/3-1914-15. Haagen döde altså i 1921 på Trondheim sykehus og etterlot seg en hustru på Röros. Takksam for all hjelp! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Her er vielsen til Haagen Larsen Bergseth, skredder fra Rendalen, f. 1873 og Ragna Hansine Vold, fra Flatanger, f. 1875. De giftet seg i Nidarosdomen i Trondheim i 1911, se par nr. 218: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Klokkerbok nr. 601C15 (1911-1921), Ekteviede 1911, side 1. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3030&idx_id=3030&uid=ny&idx_side=-3>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Ragna Hansine Karsteinsdatter med bosted på Hartvigø, konfirmasjon i Nord-Flatanger i 1890, se nr 2 piker: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Nord-Flatanger, Ministerialbok nr. 772A01 (1885-1912), Konfirmerte 1890, side 97. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2816&idx_id=2816&uid=ny&idx_side=-95>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Takk såå mye Randi, dette var så bra. Fant også dåpen til Ragna i Sör Flatanger ministerialbok 1870-1884, nr. 39. Jeg klarer ikke å lage slike fine linker, så jeg skriver slik istedet.Der står farens navn som Karsten Vold...men af ??? Hadde värt artig om noen klarte tyde det? Kanskje vi fant noe mer om ham...! Ser den Ragna som er fiskekone på Hartviköya i 1900. Men kan det väre den damen da? Hun har jo mange barn med forskjellige etternavn ser jeg. Dorthe 'vår' heter også Birgitte, men det er klart det kan väre henne. Hartviköya er vel kanskje ikke så stor at det fantes 2 Dorthea Hansdtr. Takk for all hjelp, jeg er kjempeglad. Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.