Gå til innhold
Arkivverket

[#63858] Henrik Eliasson eller Henrik Ulrikson - barnefar i Borge 1851 - kven var han?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Dorothea Marie Henriksen (sidan kjend som Marie), var fødd i Borge i Nordland 20.8.1851 ([url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2635&idx_id=2635&uid=ny&idx_side=-40>Lenke). Her er barnefaren oppgjeven vera arbeidsmann Henrik Eliassen på Valle (i Borge).Dorothea Marie Henriksen gifte seg i Hadsel 8.1.1881 med Even Torgerson Bøeiget frå Gausdal (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Grethe Flood

Hei Lars,jeg har ikke kommet noe videre med barnefaren, men vet du hvor det ble av moren? Og hvor ble Dorothea Marie konfirmert? Jeg har heller ikke lykkes i å finne henne ennå i folketellingene 1865 og 1875, men det er mulig jeg ikke søker riktig...Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei igjen!Sjekket dåpen til Dorothea Marie i klokkerboka, og synes jeg det står at Henrik Eliassen var gift mann - Nordland fylke, Borge i Borge, Klokkerbok nr. 880C01 (1836-1857), Fødte og døpte 1851, side 144-145. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16695&idx_id=16695&uid=ny&idx_side=-74>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

En Henrik Ulriksen, 55 år, dør i 1853 i Borge Kildeinformasjon: Nordland fylke, Borge, Ministerialbok nr. 880A05 (1844-1868), Døde og begravede 1854, side 253. Permanent sidelenke: Lenke (nr 14)mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe og Kirsti for spennande innlegg om dette problemet. Eg er særleg oppteken av Henrik Ulriksen som døydde i Borge i 1853, og som eg trur er identisk med Henrik Ulrikson frå Rendmoen i Beitstaden, Nord-Trøndelag (fødd 1798)? Han gifte seg to gonger i Beitstaden!Kanskje nokon har synspunkt på denne teorien?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.