Gå til innhold
Arkivverket

[#63866] Tyding av attest


Gjest May Karin Henriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest May Karin Henriksen

Kan noen si meg riktig tyding av attesten som min oldemor leverte ved innflytting til Sandefjord? Jeg er i tvil om årstallet. Augusta Johannesdtr,innflytter nr. 20 s. 257 b. Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Sandefjord, Prøver å finne ut om hun er rett ane.Ministerialbok nr. 2 (1880-1894), Innflyttede 1883-1885, side 257. Permanent sidelenke: LenkeMvh. May Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Innflyttet 1882 fra Qville i Bohuslen Tjenestepige Augusta Johannesdatter Hos Skomager Rove i Langgd Fødselsår 1864 Sedvanlig presteattest af 31 Oct 1884. Hun skaffet altså attesten fra Kville 2 år etter at hun flyttet inn - slikt var ganske vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Karin Henriksen

Jeg har allerede noen opplysninger om henne.1.Hun er født 11/10-1858 i Geseter, Alsborgs len, Bohuslen, ifølge kirkeboka, uekte, dåp 12/1-1859. Far Johannes Anderson, mor Johanna Andersdtr.Kom til Østfold, Råde 1877 (innflyttet svenske)[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=If01001812&gardpostnr=26540&personpostnr=26540&merk=26540#ovre>LenkeJeg er ikke helt sikker på om hun i Sandefjord er den rette Augusta. Jeg finner henne ikke som utflyttet fra Råde, heller ikke som innflyttet til Tjølling. Hun fikk et barn Anton, uekte,22/7- 1883, Giftet seg med Christian Gustav Johannessen 25/9-1883. Anton ble døpt 14/10-1883.Når jeg ikke er trygg på at han er rette far, er det fordi en annen Anton bodde på prestegården i Råde samtidig med Augusta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Det er jo 6 års aldersforskjell på disse to damene. Krokstad og Kville ligger ikke så langt fra hverandre, men Geseter er jo lenger nede. Det her er nok ikke samme dama!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Karin Henriksen

Takk for hjelpen, min tvil blir sikker,men jeg skjønner ikke hvorfor min oldemor ikke melder flytting, trodde at det var viktig for dem. Mvh.m-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.