Gå til innhold
Arkivverket

[#63868] Lesehjelp i Eiker mini/sitter i arrest?


Gjest Kathe Tove Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

Kan noen klare å tyde kråketærne i Eiker mini 1724-1753 fødte og døpte. Det rør seg om nr. 46 på side 137. Navnet på barnet er Anne. Det jeg tror jeg har fått med meg er: Eidem Die Spurius??fra Hougsund tilfø?? Ragnild Hansdtr. fra Temte..............Herlou Christophersen...... sidder i arrest for??? Det skulle vært int. å vite hva han sitter i arrest for - om noen klarer å tyde er jeg takknemlig for hjelp. Mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei,Jeg prøver medEidem Die Spurius fra Hougsund tilhørende Ragnhild Hansd. fra Temte, som anden gang er besovet af Herlou Christophersen, som begge sidder i arrest for levemaaden. Mvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Tusen takk begge to! Nei, det var nok ikke noe som het samboere på den tiden. Men du store allstyrendes - den stakkars ungen da!_ Eller riktigere: de stakkars ungene! Men han kommer seg da ut av prisonen igjen - han gifter seg med Berte Mikkelsdatter i 1758 om jeg har fått det rett. Takk igjen - mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.