Gå til innhold
Arkivverket

[#63885] Ingeborg Hansdatter, født i Eiker


Gjest Liv og Jan O. Davidsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv og Jan O. Davidsen

Jeg søker Ingeborg Hansdatter, og hun er født muligens født omkring 1842 i Eger. Hun ble gift med Martin Jacobsen, født i Norby Sogn i Ås. Martin endte opp som skipstømmermann i Drammen. Det er mange samtidige med navnet Ingeborg Hansdatter på denne tid hun ble født i Eger. Er det noen som kan si meg hvor Ingeborg sansynligvis har sitt opphav ? Fin hilsen fra Jan O.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Hun er oppført med alder 27 ved vielse, så da kan vel dette være en kandidat?Ingeborg Johanne f 12 des 1838. med far Hans Hansen.Nr. 29Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin Jacobsen og Ingeborg Hansdatter bruker en Berte Gurine Hansdatter som fadder når de døper sin sønn i Drammen i 1869: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=11&filnamn=dp06021868&gardpostnr=303&personpostnr=2382&merk=2382#ovre>Lenke Den Ingeborg Hansdatter som er nevnt i innlegg 4 hadde en søster ved navn Berte Gurine Hansdatter. Se dåp 137 her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthe Gurine Hansdatter sies ved vielsen i 1874 (Vielse nr. 38 her: Lenke )Å være født på Eiker 22. juni 1845 som datter av Hans Hansen - hun er altså identisk med jentungen som ble døpt i innlegg 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv og Jan O. Davidsen

Dette er jo femomenalt, 'innertiere'. Takk til Jon og Hilde, og slik er det når man er erfaren i faget. Min bestemor er datter av Ingeborg Hansdatter Jacobsen og Martin, hun het Martha Ansgaria, og Martha ble gift med Anders Magnus Davidsen som ble ansatt som sementarbeider på Slemmestad omkring 1891. Anders Magnus Davidson innvandret til Norge fra Sanne i Båhuslän, hvor hans far David var 'Skreddar og Torpar'. Forøvrig ble Martin Enkemann, og jeg antar at han ble gift pånytt, og at Martha fikk noen nye søsken, men dette har jeg ikke klart å finne ut av. Fine hilsner fra en takknemlig Jan O.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.