Gå til innhold
Arkivverket

[#63897] Gunder Gundersen f.1801 i Sunndal


Gjest Jostein Riseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Riseth

Hei !Gunder Gundersen f.1801 i Sunndal gifter seg 1.g. 15.oktober 1835 på Leka med Anne Johanne Hansdatter. Jeg har notert at faren heter Gunnar Larsen ( 1771-1833) fra Leirbrekken under HoåsKan noen bekrefte at det er riktig far ? Eventuelt opplyse om mor til Gunder og søsken ? Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Takk så mye Berit. Jeg fant Gunnar født 1801 der. Far er oppgitt til Gunnar Brekken ( under Hoaas).Det stemmer godt med de opplysningene jeg har, Gunnar Larsen ( 1771-1833) Leirbrekken under Hoås. Men mor er ikke nevnt ved dåpen. Kanskje noen som har tilgang til bygdebøker for området ? Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei ! I folketellinga 1801 finner jeg Gunner Larsen gift med Anne Joensdatter . De har tre barn . Men Gunder er jo født 1801 så han er ikke med i den oversikten. Men jeg kan vel gå ut fra at det er riktig familie. Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Det kan se ut som Surendalen, men jeg tror nok Sunndal er riktig. Gunder Gundersen gifter seg 2.g. 27 juni 1841 og der synes jeg det står ganske tydelig Hoås i Sundalen.Jeg er litt skeptisk til om det er riktig foreldrepar jeg har funnet . I FT 1801 finner jeg også Gunder Larsen gift med Ingri Endresdatter. Ved dåpen til Gunder i 1801 er Ingri Hoås blant fadderne. Kan det være mora ?Men ingen av de to aktuelle Gunder Larsen bor på Hoås i 1801. Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Steinar Hansen

Iflg. bygdeboka var Gunnar sønn av Gunnar Larsson (1771-1883)og Anne Jonsdotter (1772-1859). Det står at Gunnar flyttet til Nord-Norge i 1829.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Takk skal du ha Lars. Det stemmer med de opplysningene jeg hadde opprinnelig. Men det er greit å få bekreftelse.Hva med søsknene til Gunder ? Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Et barn til på Røgiellen. Lars, uekte, nr.13 1797 med foreldrene Gunder og Anne Jonsdt. Men så finnes også dåp nr.8 1797 Endre med far Gunder Hoaas. Da blir det straks et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Steinar Hansen

Bygdeboka har følgende søsken:Steingrim f. 1794 Lars f. 1797 Anders f. 1799 Ola f. 1803 Gjertrud f. 1806 Jon f. 1808 Ola f. 1810Det er plass til flere her. Bygdebøkene utelater jo ofte barn som døde som spebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.