Gå til innhold
Arkivverket

[#63907] Hvem var foreldrene til Anna Maria Pedersdatter Krag


Gjest Jan Braathen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Braathen

Jeg trenger hjelp og nye innfallsvinkler for å finne foreldrene til Anna Maria Pedersdatter Krag. Hun giftet seg med Salve Gundersen i Kristiansand kirke den 2. mai 1822. Se ministerialbok venstre side #14 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=903&idx_id=903&uid=ny&idx_side=-200>Lenke Se klokkerbok høyre side #14 LenkeFaren til Anna Maria er skipper Peder Jacobsen Krag. Anna Maria er fra Farsund og er 28 år. Det betyr at hun er født 1793-94. I FT1801 finner jeg kun en Anna Mari Krag. Hun er stebarn sammen med sin bror og søster og bor i Farsund. LenkeEr dette den rette Anna Maria, så er vel begge foreldrene døde. Hun er i riktig alder. Dersom hun ble født i Farsund, så har jeg bare funnet en som passer. Hun ble døpt i Farsund kirke den 6. oktober 1793. Lenke Jeg klarer ikke å tyde foreldrene, så jeg er takknemmelig dersom noen kan hjelpe meg med dette.Jeg har søkt etter henne vedrørende konfirmasjon og finner henne 9. oktober 1808 i Farsund kirke (#13 nederst på venstre side).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Braathen

Da er det ikke den 'riktige' Anna Maria som ble døpt i Farsund kirke den 6. oktober 1793 og det forklarer vel også hvorfor jeg ikke fant Jacob Christian og Karen Sophie.De må ha blitt døpt i en annen kirke. Jeg har også sjekket i kirkeboken fra Vansøe, men har der funnet noen av de tre.Setter pris på om noen har et godt tips for å finne deres opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Braathen

Jeg har igjen for n’te gang gått igjennom kirkebøkene for Farsund distriktet (Farsund, Vanse, Spind og Herad). Jeg fant en Anna Maria som var døpt I Vanse kirke den 13. september 1793. Se #83 venstre side [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9881&idx_id=9881&uid=ny&idx_side=-355>LenkeDet ser ut som Ola Abrahamsen er far. Siden Anna Maria er stedatter hos Sivert Abrahamsen i FT1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.