Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Inge M Johansen

[#63910] Johan Jensen, f. i Narvik i 1892

Recommended Posts

Guest Inge M Johansen

Har problemer med å finne dåpen og konfirmasjon til denne personen. For det første så er jeg usikker på i hvilke kirkebøker jeg skal lete (Narvik var vel ikke eget sogn i 1892?) For det andre så har jeg søkt på RDH 1900 tellinga for Nordland etter Johan Jens(s)en uten å finne noen født i 1892. I forbindelse med farskap i 1917 oppgis han til å være matros, kanskje ikke uvanlig for unge menn oppvokst i Narvik på den tia? Tips?

Guest Litta Olsen

HeiHar du andre opplysninger ?I FT1900 finner jeg 4 Johan Jensen med fødselsår 2892:I hhv. Brønnø, Næsne, Hemnes og Værøy. Vanskelig å om din kandidat er en av de uten å vite mer.

Guest Litta Olsen

Fødselsår 1892 selvfølgelig ;-)

Guest Anne J. Engmo

Litt lettere å hjelpe deg hvis vi vet navnet på foreldre,og gjerne eksakt fødselsdato :))

Guest Anne J. Engmo

Glemte å si at Narvik finner du vel under Ofoten på denne tiden.

Guest Inge M Johansen

Problemet er at jeg ikke vet navnet på foreldrene til Johan. Eneste opplysningene jeg har om han står ovenfor, altså matros Johan Jensen, Narvik, født i 1892, går ut fra at det refereres til fødested når det står Narvik i kirkeboka.

Guest Hans-Petter Falao

Jeg finner ingen Johan med far Jens eller Jensen i Ofoten 1892. Jeg finner heller ingen Johan Jensen konfirmert i Narvik i aktuelt tidsrom. Narvik finnes under Ofoten, Ofoten/Ankenes og Ofoten/Narvik. Hvor finnes eventuell dåp ved farskapet i 1917??

Guest Inge M Johansen

Fant det i kirkeboka for Bø. Måtte på prestekontoret da den ikke er lagt ut på nett. Johan Jensen er min bestefar, og opplysningene stammer fra min fars dåp.

Guest Inge M Johansen

Har funnet en mulig kandidat her Lenke Han er riktignok født i 1897, men det er vel kanskje innafor mulig feilmargin? Ser ut som familien er flyttet fra Vågan. Er det noen som har forsket på familien? Faren, Hamon Jensen fra Hammarøy, og moren Lovise fra Vatne i Romsdalen?

Guest Inge M Johansen

Her heter han Hammon Jenssen, f. 1865 Lenke

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.