Gå til innhold
Arkivverket

[#63910] Johan Jensen, f. i Narvik i 1892


Gjest Inge M Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inge M Johansen

Har problemer med å finne dåpen og konfirmasjon til denne personen. For det første så er jeg usikker på i hvilke kirkebøker jeg skal lete (Narvik var vel ikke eget sogn i 1892?) For det andre så har jeg søkt på RDH 1900 tellinga for Nordland etter Johan Jens(s)en uten å finne noen født i 1892. I forbindelse med farskap i 1917 oppgis han til å være matros, kanskje ikke uvanlig for unge menn oppvokst i Narvik på den tia? Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

HeiHar du andre opplysninger ?I FT1900 finner jeg 4 Johan Jensen med fødselsår 2892:I hhv. Brønnø, Næsne, Hemnes og Værøy. Vanskelig å om din kandidat er en av de uten å vite mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge M Johansen

Problemet er at jeg ikke vet navnet på foreldrene til Johan. Eneste opplysningene jeg har om han står ovenfor, altså matros Johan Jensen, Narvik, født i 1892, går ut fra at det refereres til fødested når det står Narvik i kirkeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Jeg finner ingen Johan med far Jens eller Jensen i Ofoten 1892. Jeg finner heller ingen Johan Jensen konfirmert i Narvik i aktuelt tidsrom. Narvik finnes under Ofoten, Ofoten/Ankenes og Ofoten/Narvik. Hvor finnes eventuell dåp ved farskapet i 1917??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge M Johansen

Fant det i kirkeboka for Bø. Måtte på prestekontoret da den ikke er lagt ut på nett. Johan Jensen er min bestefar, og opplysningene stammer fra min fars dåp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge M Johansen

Har funnet en mulig kandidat her Lenke Han er riktignok født i 1897, men det er vel kanskje innafor mulig feilmargin? Ser ut som familien er flyttet fra Vågan. Er det noen som har forsket på familien? Faren, Hamon Jensen fra Hammarøy, og moren Lovise fra Vatne i Romsdalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.