Gå til innhold
Arkivverket

[#63922] Ingeborg Hansdatter i Veøy.


Gjest Oddvin Tafjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddvin Tafjord

Prøver å finne foreldre til Ingeborg Hansdatter,gift med Knud Alfsen,f.1805,i Veøy(Vågstranda?). Har litt problemer med å tyde aktuelle kirkebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Vet du ca år for vielsen til Ingeborg og Knud Alfsen?Da kan det være letter å få hjelp til å lete i kirkebøkene for Vedøy?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er Knud som er døpt 15/12 1805 og ikke Ingeborg, eller hva ?Hvor har du opplysningene fra om at Knud og Ingeborg er gift eller har barn sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvin Tafjord

Hei, takk for interessen.Jeg vet at de fikk tvillingene Ane Maria og Hilde i 1850. Tror de var første barna, så går ut fra at giftermålet fant sted ikke så lenge før. Mvh.Oddvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvin Tafjord

Ja, Knut (eller knud) er født i 1805. Opplysningene om at de er gift og fikk barn har jeg funnet i en kirkebok for Veøy i 1850.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg tvillingfødsel til Ane Marie og Hilde 20 april 1850.Se nederst på siden dåp 14 og 15: LenkeVielsen fant jeg ikke i samme kirkboka , men kan lete litt til.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det hjalp med dåpen til tvillingene. De bodde altså på Vikaas. Ser ut til at Knud døde før 1865, og da blir vel dette Ingeborg Hansdt., og hun ser ut til å være født i Vestnes. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har ikke greid å finne vielsen i Veøybøkene fra 1847-1851, kan det tenkes at de er viet et annet sted?Eller er det meg som ser for dårlig i dag?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvin Tafjord

Takk skal dere ha begge to foreløpig. Det er litt vanskelig med prestegjelda i disse områdene, da grensene har blitt forandret her og der. Men det er fint at ikke alt er like lett å finne,da hadde det vært litt kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.