Gå til innhold
Arkivverket

[#63926] Foreldre til Sigri Larsdtr. Berge, Voss


Gjest Brynhild B Person
 Del

Recommended Posts

Gjest Brynhild B Person

Er det nokon som kan hjelpa meg med å finna ut kven som var foreldra til tipp- tipp oldemor mi, Sigri Larsdtr Berge gm. Nils Gulliksen Sæve, f 1789 på Voss. I folketeljinga 1801,garden Berge, Voss står det :' 143. Sigri Larsdtr - Hans foster dotter - Er hos foster forældrene- alderen uleselig.' Husbondsfolket er, etter det eg forstår : Willum Eilevsen og kona Kari Olsdtr.Sigri Larsdtr Berge vert konfirmert på Wangen den 21.april 1811 og er plassert langt nede på lista for ’piger’ i kyrkjebok 'Voss 1810 – 1821', s9.Den 6. Jan 1820 får ho eit barn, Eli, som vert døypt 23. jan,som'ægte' Barnet dør nokre månader seinare. Fadrane til barnet er: Anve Berge, Knut Sæve, Brita Berge, Marita Gjerme og Sigvor Berge Den 9. januar finn eg forloving,’copulerede Wangen 1820’ som par Nr 1 dette året. Ho er då oppført som 24 år og dato for bryllaupet er 16 juni. Spons: Colben Berge og Torbjørn Sæve.Sigri og Nils var mine tipp-tipp oldeforeldre, deira born: Eli f.og d. 1820, Sigvor f.1826, gm. Nils Larsson Bergslien f. 1823, Marta f. 1834 og Lars f. 1837.Sigvor og Nils hadde desse borna: Kristense f. 1846, gm. Åmund Larsson Uppheim. Kunstmålaren, Nils Bergslien f. 1853,gm. Johanna Mykletun. Sigrid f.1863, gm. Svein P. Berge, dei er mine oldeforeldre.Eg har leita i kyrkjebøkene for Voss og Vossestrand, og dessutan i Kindem sine bøker og Arnfinn Finne si bok: Miltzowætta , så no håpar eg på hjelp av nokon som veit meir om dette enn meg!Mvh. Brynhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Hei jeg fant vielsen til Sigri og Nils.De giftet seg 9 januar 1820.Altså like etter at første barn ble født.Jeg prøver å legge inn lenken til kirkeboken men ikke sikkert at det går.Mvh.Lisbeth Wangen

bilete5838.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brynhild B Person

Takk Lisbeth1Denne har eg frå før sjå tredje kolonne frå høgre der står vel bryllaupsdagen, rekna med at dette her er lysinga, eller tar eg feil?Mvh.Brynhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brynhild B Person

Lisbeth- det står skrive noko rett under navna, kan du sjå kva det er? Lenken din fungerte bra. Prøvde sjølv med noko son min kallar batch nedlasting i eit anna innlegg, ser ut til at det også fungerte bra. Mvh. Brynhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brynhild B Person

Takk igjen- kvifor står det oppført som gardbruker? Økonomi? Hadde det noko å sei for kva betaling presten skulle ha kanskje? Dette står i vosseboka nr.ll side nr 74 om garden Bergslida:'.... Då han var død, kjøpte Nils Gudleikson Seve i 1839 garden av ervingane for 200 spd'. Giftarmålet deira var i 1820, så han hadde ikkje gard på det tidspunktet, men var småbrukarson,tente kan hende på ein av gardane i nærleiken. Vidare står det: 'Då han kjøpte gard på Berge, selde han Bergslidi i 1846 til Torgis J. Vaksdal,...' Så denne garden hadde han berre ei kort tid.Dette var sikkert ikkje eit planlagt ekteskap ut frå dei datoane som står her. Dette berre nokre tankar. Mvh. Brynhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

I Kb for Voss finnes der jo bare en født i tidsrommet som heter Sigri, og hun er døbt 14 juni 1795 av foreldre Lars Tostensen Gilbakken-Lomsdalen og Ragnilde Johannesdtr. Gavle. På Gavle ser jeg at broren til Ragnild gifter seg med søster til Willem Eilevsen på Berge, Marthe Eilevsdtr. Det kan jo være siden Lars og Ragnilde var husfolk, og hadde det kanskje knapt, at Willum som ikke hadde barn, fikk et i 1800 som døde ung, påtok seg å fostre opp denne Sigri, dette er bare mine tanker, siden der er en forbindelse til Berge i slekten. Hvis du spør Yngve på Arkivforumet, om der er skifte etter Lars Tostensen Lomsdalen/Gavle død i 1831 eller etter kona Ragnild Johannesdtr. Lomsdalen/Gavle død i 1835, får du ihvertfall en avklaring om de kan være hennes foreldre. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Jeg kom også fram til det samme som Rune . Kan tilføye at Sigrid hadde en tvillingbror og det kan være årsak til at hun ble satt bort.Legger inn lenker til dåp og ft. Mvh. BrittFt 1801 Berge[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f11235&gardpostnr=8&personpostnr=143&merk=143#ovre>LenkeForeldrene til Sigrid i 1801LenkeKirkebok døpte , Opheims sogn 1795 s. 141 ,øverst til venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brynhild B Person

Takk til Rune og Britt!Må inrømma at eg har tenkt på om det hadde forbindelse med Willum og at det derfor også kunne vera på Vossestrand. Dessverre har eg leita blandt 'uægte' i fleire årsklasser,både yngre og eldre. Når dei gav opp alder, var dei ikkje alltid så nøye.Er slett ikkje sikker på om eg har sett i Opheims sogn- Takk begge to! Brynhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brynhild B Person

Rune! Yngve fann ikkje noko skifte etter dei i Hardanger/ Voss. Har sett igjennom det eg har frå før og sett det samanheng med dei nye opplysningane.Britt! Det ser verkeleg ut som det er rette Sigri, eg har leita litt og prøvd å setja navna i folketeljingen inn i ein samanheng.Willum døydde i 1810 etter å ha sona 5 års straffearbeid i jern i Bergen og kona Kari f.Tesdal alt i 1808.Mvh.BrynhildMvh.Brynhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Hei Brynhild, har sett litt på fadrene til barna som Sigri og Nils fikk, i 1837 er en Lars Oddmundsen Opheim fadder, faren Oddund Torsteinsen Gilbakken er bror til Lars Torsteinsen Gilbakken/Lomsdalen, så jeg tror det stadester at vi har riktig Sigrid. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brynhild B Person

Hei Rune, Nett eit spørsmål, kor er Lomsdalen? Er det eit navn som kjem frå evt.Oppland? Tidlegare i dag leita eg etter noko anna, og la merke til mykje bruk av forma'Tosten' kan det ha tilknytning til Lom? Du veit dei dreiv jo mykje med fehandel og reiste rundt i landet.Du har god oversikt på kven som er kven, eg veit det er slektskap m Oppheim, men i dette tilfellet er det Oppheim i Vestbygda eller Vossestrand? Då har vi fått ei oppklaring på dette som eg har 'filosofert' over i mange år! Tusen takk for hjelp!Brynhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Hei, Lomsdalen tror jeg er en husmandsplass under Gavle, den er omtalt som egen gard i BB for Vossestrand, men i 1801 er de omtalt som husmand med jord og søger almisse. Det er Oppheim i Vestbygda.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Lomsdalen i Oppland ligger på vestsida av Randsfjorden i Søndre Land kommune, tidigere Land. Fluberg og Hov(tidl.Hoff) kirker er nærliggende.Ligger også et Lomsdalen i Nordland fylke,i Brønnøysundtraktene, mener jeg.Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brynhild B Person

Takk, Hilde Var litt usikker på dette gardsnavnet på Voss, men det er vel det som er mest sannsynleg. Studerte kart over området i kveld og fann eit fjellvatn kalla Lomvatn el.Lomtjørn. Mvh.Brynhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

I 'Ættebok for Vossestrand ' av Roald Lyngvær, s. 64, er denne familien nevnt i Lomsdalen : Lars Torsteinsson Gilbakken f. 1746 , d. 1831 g. 1794 m. Ragnhild Johannesdtr. Gavle.f. 1767 , d. 1835.Barn :Torstein 1795 g. m Ingrid Kjelsdtr.Sigri 1795Sigvor 1797 - 1804Johannes 1801 gift m. Ingrid Olsdtr. Berge, budde ei tid på Berge , men må ha flytt fra bygda. ( Det er Berge i Oppheim s.)Ola 1804 , flytte til Etne , Sunnhordland i 1836.Dette er sikkert kjent for deg , men fant Sigrid blandt emigrerte til Amerika i 1856 : Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brynhild B Person

Tusen takk Britt! I går bestillte eg bygdebøkene på Vossestrand på biblioteket, så det du skriv er nytt for meg. Har ikkje dei bøkene. Må setja meg inn i alle dei nye opplysningane. Sigri døydde i 1838, leste eg ein stad, men har ikkje funne det i kyrkjebøkene. Finne skriv i 'Miltzowætta' s.220, at Nils døydde 1852 og at borna reiste til Amerika: Eli f.1820?(døde ikkje ho nokre mnd.etter ho var fødd, var det to barn samme året?), Gudleik f.1828, Marta f 1834, Lars f?, Mari f ?. Berre Sigvor gm Nils Larsson Bergslien var buande. Dessutan reiste Mari Gudleikdtr, 1. gm. Anve Berge 2. gm. Brynjulf Johannesson Hovda. Ho og er mi tipp-tipp. Brynhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Jeg kjenner ikke så mye til bygdebøkene, har bare ætteboka som jeg nevnte her ovenfor. Men der kan du finne slekta noen generasjoner bakover. Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brynhild B Person

Takk opplysning som mange kan ha nytte av. Har sjølv Vosseboka av Kindem i 4 Bind, men brukar helst Stefan Ullstad si Vosseboka Online.Han har slekt på garden Ullestad på Voss. Visste ikkje at eg slekta frå Vossestrand. Det er synd at bøkene frå dette omtådet ikkje er på nett.Sjå innlegg nr63947om digitalisering. Det skulle vor meir av dett på nett.Reknar det som sikkert at det er rette Sigri eg har funne. Mvh.Brynhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.