Gå til innhold
Arkivverket

[#63934] Tydehjelp - trolovelse Holt (A-A) 1784


Gjest Oddbjørn Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddbjørn Johannessen

Det gjelder par nr. 24 - Gustav Hansen og Karen Kirstine Andersdtr. Han er kalt Bart(..). Men hvordan slutter navnet? Og hva står det etter hennes navn? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Kanskje med en 'h' - dvs. Barth, omtrent som den finnes i et navn i linja over? Men jeg tør ikke si noe om hennes 'etterskrift'. - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Vi er da enige om Barth, i alle fall, Jarl. :)) Nes er tydelig, men fortsettelsen er litt uklar - det kan muligens stå pl. men p er da svært dårlig skrevet. Og jeg er ikke mer kjent i Holt enn at jeg kjører gjennom noen ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Takk skal dere ha! Tolkningene samsvarer godt med mine mistanker. Jeg tror det må være rett at det står Neseie/Næseie etter hennes navn. Etter der igjen står det nok 'trol' (altså trolovet).Problematikken har jeg hentet ut av denne lange tråden, der den var litt bortgjemt: Lenke (fra innlegg 310 og utover).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.