Gå til innhold
Arkivverket

[#63939] M & R. Eli Larsdatter, gift 1800 i Norddal m Nils Sakariassen. Opphav?


Gjest Kirsti Rye
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsti Rye

Eli Larsdatter og Nils Sakariassen giftet seg i Norddal 28 desember 1800. Jeg har funnet vigselen kun på FS, her er de i 1800 hos Nils` far og hans kone. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=22&filnamn=f11524&gardpostnr=111&personpostnr=1825&merk=1825#ovre>Lenke Det ser ut som om kirkeboken (vigde) ikke er på nett her.Her er dåpen til eldste barn Bærent (høyre side, helt til høyre)Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Norddal, Ministerialbok nr. 519A04 (1774-1816), Fødte og døpte 1800, side 108. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bjerkevoll

Denne kirkeboka for Stranda og Stordal er noe rotete, og det burde gå frem av register at boka er delt i bolker for Stordal og Stranda.Dåpen til Salve er her.Lenke vh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bjerkevoll

Nils Zakariassen Hole fra Sunnylven er nemnt (med få ord) i Stordalssoga, hvor det står at han fikk bygsel på Djupdal i 1801, men at han og Eli flytta til ukjent sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hjertelig takk Helge for Salve sin dåpsinnførsel. Den hadde jeg ikke funnet selv. Ingen interessante faddere sånn ved første blikk, med tanke på slektninger av Eli.Jeg antar de flyttet direkte til Borgund fra Stordal en gang mellom Salves og Guttorms dåp.Nils og Eli får fire sønner, men ingen kalles Lars (ikke Sakarias heller for den del).Nils sin mor Margrete bor i Borgund, og Guttorm får samme navn som hennes mann.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bjerkevoll

Om Strandaboka var rotete ført, er det ikke bedre med Nordal.Men her side 108, venstre side 14 linjer opp fra bunn finner vi ekteskapet til Nils og Eli.LenkeVh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Takk igjen Helge.Den innførselen burde jeg jo ha funnet selv, litt flaut dette, etter all letingen min selv, men det er dette med friske øyne... Så Eli var fra Gomsdal, i hvertfall oppholdt hun seg der, det var ny info.Da blir det spennenede å se om jeg finner henne, ble ganske oppmuntret nå.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.