Gå til innhold
Arkivverket

[#63950] Karen Loss f. ca.1820 i Bragernes,Drammen g.m Jacob Wilhelm Thuesen f. i Danmark


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Karen Loss f. ca 1820-21 i Bragernes i Drammen var gift med den Danskfødte Jacob Wilhelm Thuesen , ble viet i Strømsø Kirke den 22 . november 1849. Hennes far oppgis å være Jørgen Hansen i vielsesprotokollen.Hvordan kan hun da hete Loss til Etternavn? Det er nemlig det som står i Vielsesprotokollen (Kirkeboken) i Strømsø .Nr. 34 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1140&idx_id=1140&uid=ny&idx_side=-113>LenkeFolketellingen 1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Nå ser jeg at du har fått hjelp til å finne dåpen til Karen, men jeg legger inn denne kilden også: LenkeBra forslag med 1. ektemanns navn, om vi bare kan finne ut hvem 1. ektemann var?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Samme spørsmål er lagt ut på DIS Slektsforum også. Det er kjekt hvis trådstarter opplyser om at spørsmålene er lagt inn flere steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Klarer nokon å tyde merknaden lengst til høgre ved ekteskapet (lenkje i innlegg 1)? Det gjeld nok skifte etter Karen sin første ektemann. Det står eit årstal -- 1839?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg prøver med en lenke til spørsmålet på Dis Slektsforum her: LenkeSiden du ikke har fått svar her så er det vel muligheter for at du kan få hjelp i Brukarforum?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved ekteskap nr. to for enken Karen, synes jeg de står enken efter Coldevin? ekteskap 1836? Litt ung brud?Men det er mulig jeg leser feil her.Kan lete litt etter første vielse.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har nok lest feil årstall og navn ved 2. vielse.Her fant jeg at hun gifter seg på Strømsø i Drammen i 1843 med Ole Loss.LenkeSkal se om jeg finner flere opplysninger i kirkebøker.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, her fant jeg 1. vielse med Ole Olss se nr.13 17 aug 1843. Ole var fraktemand og Toldbetjent ? og 64 år ved ekteskapsinngåelsen med Karen ( 25 år)Ole er oppgitt sønn av Hans Pedersen Loss om jeg ikke leser feil?LenkeDa er nok dette forklaringen på Loss-navnet.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.