Gå til innhold
Arkivverket

[#63952] Domkirken Bergen 1821,dåp Johannes Rye


Gjest Marianne Sulesund
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Sulesund

Kan noen hjelpe meg så jeg er sikker på å ha forstått alt som står om dåpen til Johannes Christian sønn av Johannes Rye døpt 27mai 1821 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Når det gjeld tydinga elles, har eg vanskar.... Enke efter Fritz ... 9 R 134, som Fader angivet Guldsmedsvend Johannes Rye 11 R 142Det er tenkjeleg at lesinga Eva Cornelia for mora sitt namn er rett i dataversjonen, men opplagt er det ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei Marianne.Gullsmed Johannes Rye er min tippoldefar, har vi felles aner?Morens navn var Eva Cornelia og hun var gift med Christopher Fritz.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Sulesund

Du er i slekt med min mann da, han er tiptipoldebarn til Johannes Rye, det er hans datter Anne Maria som var gift med Andreas Larsen Masdal. De bodde i Ålesund.Ja, jeg fant Eva. På Dis-treff ser jeg at Eva (om det er riktig) var født i Oslo av far Leonard Christian Dahlgreen. Har ellers funnet at Johannes på sin vei til Ørskog, også bodde i Ørsta og fikk tvillinger der i 1826 - de døde samme år.Hvilken Rye-gren 'er du på'? Jeg har forresten liggende endel på DIS-treff.mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Det er Karl Johan som er min link til Johannes. Om du vil kan du ta kontakt.Min adr er k punktum rye krøll adsl punktum noKanskje vi kan hjelpe hverandre og utveksle opplysninger?mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Sulesund

Ja, flott, og takk til Torodd, - klarer du eller noen å lese hva som står før Eva osv, og å lese fadrene? Så langt jeg klarer erJeg forsøker å se om noen av dem kan være av Rye-slekt. For endel år siden fikk jeg høre at Johannes Madsen Ryes far, Martinus Madsen, var den som kom til Bergen, ikke var kjent på heimgarden Madsbruket, Rye i Gloppen (dvs ikke kjent ved navn i bygdebøkene). Prøver å se om jeg her kan se om der er noen andre slektninger el.l. som er faddere, evt. bodde i Bergen. Ja, jeg tar kontakt Kirsti. Der er bl.a. et barnebarn av Karl-Johan, Konrad som jeg ikke finner igjen senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Fadrane: Klarer ikkje linje 1.Pigen Anna Maria Ellingsdatter 5 R 8Torchild Olsen 9? R 12Wilhelm Klingenberg 19 R 32Gustav? Biersman 19 R 32Klarer ikkje siste linja -- noko med 'hattemager', eller er eg heilt på villstrå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Jeg leser dette omtrent slik som Torodd:Foreldre: Moderen Eva Cornelia Enke efter Fritz, ligger i Barselseng 9 R. 134. Som Fader angivet Guldsmedsvend Johannes Rye 11 R. 142.Fadderne: Moderen selv, Pigen Anna Maria Ellingsdatter 5 R. 8 Torchild Olsen 9 R. 12, Wilhelm Klingenberg 19. R. 32, Gustav Biersman (eller Bursman) 19 R. 32, Hattemagersvend.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Sulesund

Flott, et par av dem var jeg ikke sikker på, det med hattemaker tror jeg må være at Evas far (tror det må være det) var hattemaker eller var det tidligere ektefelle. Var såvidt innom det tidligere. Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.