Gå til innhold
Arkivverket

[#63953] Gregers Rasmussen, fra Eiker eller Lier?


Gjest Astrid K. Natvig
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Ta en titt på denne også, Muligens en bror av Gudbjør som var fadder , nevnt Svend ved en av barndåpene til Gudbjørs barn.LenkeLegg merke til gårdsnavnet også.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Mulig det vil lønne seg å lage et nytt tema om Gunbjør Andersdatter og Halvor Olsen ? Det blir vel litt forvirrende med så mange sidespor som vi har vært innom her?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Denne kilden har også en Sven Andersen ( mulig bror av Gunbjør ?)døpt her: LenkeSkal se om jeg finner flere opplysninger om denne Anders Svensen i Lier.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hallo i luken, Gunn!Gunbjør du fant i innlegg 50, datter av Anders Ove (Anders Jensen Auvi), er dessverre hun som døde måneden etter, og som jeg jeg TRODDE var min ane. Når det gjelder barnerekken i innlegg 49, er jeg litt usikker på Gudbjør (selv om navnet passer bra) i 1763, faren er Halvor Olsen Sjåstad Hammeren, og jeg lurer på om det er en annen kar: Halvor Olsen Svere, men jeg vet ikke sikkert (kan bli gal av denne familien). Og JA, jeg har sett på fadderne, inkl alle 'Andersen' - noen er 'sjølfolket' på gården, men jeg har ikke endelig 'avklart' alle fadderne, altså.Tror nok jeg lager en ny etterlysning, men det har uansett vært rasende gøy å lære mer om Gregers (ville ikke bli overrasket om jeg likevel, på en eller annen måte, kommer i kontakt med ham igjen, for jeg er i 'slekt' med nesten hele Lier....).Du får kose deg videre i Bengtsfors, Gunn (vi kjørte motorsykkel på Dalsland Ring på begynnelsen av 70-tallet, og en av kameratene kælva i svingen og måtte på lasarettet, men det gikk bra, altså...)morraklem fra Bragernes Torg i Drammen, Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Takk for hyggelig hilsen igjen! Da er det denne Halvor du lurer på om er samme Halvor Olsen ? Forstår at du blir ganske oppgitt over hvor vanskelig disse forskjellige folka som befinner seg i Lier omtrent samtidig, med samme navn:Håper du får hjelp her snart!Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Har skrevet et nytt innlegg om Halvor og Gunbjør, jfr. 64162: 'Anders Halvorsen - kjempenøtt!', så håpet er at jeg nå finner løsningen.....vennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Sven Erling Fyhn Svensen

Hei Leif og god sommer! Har nettopp kommet hjem fra hytta i Østfold og endelig tilgang på Internett igjen!!. Ble nysgjerrig på spørsmålet ditt så jeg nesten 'måtte' svare.Svaret er nei hvis vi fremdeles snakker om Gregers på Hegg!!.Han hadde tilsammen 14 barn i 2 ekteskap,10 4, men altså ingen Abraham!Kanskje du har lyst til å utdype det litt for alle som måtte være interessert i Gregers og hans familie!Hilsen Sven Erling!PS!Gregers selv hadde ingen 'svin på skogen',derimot sønnen hans,sersjant Rasmus Gregersens 'uekte' barn ANNE,døpt 22.09-1718,begr.01.11 s. å.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Hansen

Hei og god sommer! Den Abraham jeg tenker på heter Abraham Gregersen og gifter seg med Kirsti Johannesdatter fra Store Landfall i Lier: LenkeVet ikke noe mer om ham, men han er altså ikke sønn av Gregers Rasmussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.