Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jan Frode Johansen

[#63964] Søker opphavet til denne Svenske familien i Folketellingen 1875 for Enebakk

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg søker opphavet til familien Peder Nielsen f.1833 i Køla Sogn i Sverige og Marie Eriksdatter f.1837 i Karlanda Sogn i Sverige, og om det er mulig å finne dåpen til sønnen Nils Magnus Pedersen f. 1860 i Karlanda Sogn i Sverige.LenkeSønnen Nils Magnus ble konfirmert i Enebakk 1875 og da står foreldrenes navn slik : Nils Persson og Marie Eriksdotter.Takknemlig for hva som kan finnes om dem.MvhJan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Lene Hagen

Her er hva som er om dem på Emibas:Post 765726Nilsson Trygg, Per Inhyse fältjägare (gift man)f. 11/6 1833 i Köla, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 17/11 1876 från Korsbyn, Karlanda, Värmlands län (Värmland) till Enebakk, Akershus fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 243Emibas emigrationsakt: Karlanda S 1876 035Onormerade namnformer:Födelseförsamling: Köhla Destinationsland: NorgePost 765727Eriksdotter, Maria Hustru (gift kvinna)f. 16/9 1837 i Karlanda, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 17/11 1876 från Korsbyn, Karlanda, Värmlands län (Värmland) till Enebakk, Akershus fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 243Emibas emigrationsakt: Karlanda S 1876 036Onormerade namnformer:Destinationsland: NorgeDe hadde med seg flg barn når de flyttet:Nils Magnus f 3/2-60Edvard 17/9-61Kristina 26/11-63Mariana 20/7-67Anders 7/6-71Ingeborg 14/4-74Alle barna med samme flytteopplysninger som foreldrene. Alle barna født i Karlanda bortsett fra Kristina som var født i Holmedal. Alt i Värmland.Hilsen Anne Lene Hagen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Tusen takk Anne Lene. Fantastisk at du stiller opp på denne måten.Bildet av husforhøret jeg fikk klarte jeg ikke lese så godt, men her har du jo transkribert dette !Igjen Tusen takk.MvhJan Frode :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.