Gå til innhold
Arkivverket

[#63970] Anne Rasmusdtr., Frislid, Hornindal. F: 29.12.1743


Gjest Vibeke Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Vibeke Hansen

Takker :) Det ser ut til å være den samme ja, så får jeg ta tiden til hjelp å finne ut om det bakover stemmer. ;) Kanskje noen andre også har henne i sitt tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke Hansen

Det tror jeg noen andre får svare på. :( Har ikke noe om Frislid enda. Hun Anne er oldemor til min oldemor, tror jeg det blir. Har en del på hennes etterkommere, men ikke søsken eller foreldre. Men du kan jo se på den lenken som Ann-Mary Engum la inn, kanskje der står noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Iflg BB for Horningdal er det riktig, som er nemnd i innlegg nr 2, at foreldrene er Rasmus Nilsen Frislid 1699-1776 gm Magnild Jonsdtr. Y.Henden 1696-1788, de hadde 13 barn nemnd i BB. Rasmus sine foreldre er: Nils Larsen Melheim 1649-1701 gm Synneve Jonsdtr. 1653-1733, ikke oppgitt hvor hun kom ifra. Far til Nils er: Laurits Haraldsen Rognes 1621, brukar i 1653, ingen kvinne oppgitt. Far til Laurits er: Harald Steffensen Melheim, brukar hele garden 1608-1635 gm Jartrud. Far til Harald: Steffen Olufsen (Hopland)av Hardbogætta brukar før 1590 heile garden, videre bakover kan slekten føres tilbake til svartedauen, etter et skinnbrev som Aaland fant i Nordfjord på en gard(husker ikke i farten hvor, kanskje Hopland?). Slekten videre er slik: Oluf Olufsen Hopland gm Guri Olufsdatter, Oluf Sjurdsen Hopland gm Guri, Sjurd Baardsen Hopland, Baard Oludsen Hopland, han var brukar ikring 1400, og tilsist Oluf Hardbog, desverre finner ikke forskerne et kvinnledd som må ha overlevd svartedauen og arvet gårdene som tilhørte Lote i Gloppen før svartedauen. Far til Magnild Jonsdatter er: Joen Jensen Y Henden 1667-1741 g 1690 m Mari Jacobsdtr. Henden 1661-1741, foreldre til Joen er: Jens Hansen død 58 år i 1695 gm Anne Christensdtr. Henden død 86 år i 1718.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Takk til Gunnar og Ann-Mary for info, og utflagga var`n, var att noe i Norway da. Tror faktisk det står Frislid på noe svart som henger i et skap og som ikke brukes så altfor ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.