Gå til innhold
Arkivverket

[#63987] Hans Firing, levde på begynnelsen av 1600-tallet


Gjest Knut H Nebell
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut H Nebell

I Hof Bygdebok bind 1/1, side 142, Rød, er det en omtale av Hans Firing, Ramnes.Noen som vet om det finnes noen andre steder hvor denne personen er omtalt (Ramnes Bygdebok?).Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut H Nebell

Takk for opplysningen, Kristian.Det er så ørkesløst å låne noe på måfå, uten og vite hvor man skal lete, men nå kan jeg låne boken på bibioteket.Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Are S. Gustavsen vil holde et foredrag om lensmannslekten Firing i Ramnes på medlemsmøtet til Vestfold Slektshistorielag 10. november:'Lensmanns-slekten Firings ukjente mødrene opphav'Fra invitasjonen:'Hans Torkjellson (n. 1620-1659) på Firing i Ramnes var første generasjon av en lensmannsslekt som gjorde seg gjeldende til langt inn på 1700-tallet. Den har mange forgreninger i hele fylket, og selvsagt en stor etterslekt.Siden Sigurd Unneberg ga ut Ramnesbøkene omkring 1970, har det ikke fremkommet noe særlig nytt rundt denne kretsen. For å bøte på dette vil jeg presentere flere nye funn knyttet til slektens ukjente kvinnelinjer.'Lagets hjemmeside (invitasjonen er i skrivende stund ikke lagt ut ennå): http://www.vestfoldslektshistorielag.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut H Nebell

Takk for opplysningen, KetilSlipper dem inn folk fra Buskerud på møtene sine? vi som har 'støli' så mye av Vestfolds areal :-))Så framt jeg har klart å holde tunga rett i munnen, og ikke har blingsa for mye, skal denne Hans Firing være min 7. tipp. Derfor satser jeg på å delta på møtet (skal følge med på hjemmesiden deres). Denne anelinja var nytt for meg.Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

Hei KnutVestfold Slektshistorielag slipper inn de som kommer fra Buskerud også hehe.Møtet på mandag er åpent for alle (det er forresten alle møtene), begynner kl 18 og du er hjertelig velkommen.Send meg gjerne en mail på sehalfakrøllsfjbb.net så skal jeg sende deg invitasjonen. Håper at mer informasjon snart skal komme på hjemmesiden, men i tilfelle ikke så kan du få den av meg.Vennlig hilsen Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Godtfolk!Det er hyggelig at mange er interesserte i Firing-slekten. Så får det bli opp til undertegnede å innfri. :-)Om noen skulle være i tvil om veien til Nauen, så jeg lagt inn en direkte lenke til slektshistorielagets veibeskrivelse i forbindelse med annonseringen her: http://www.genealogi.no/Ifølge leder Torbjørn Steen-Karlsen er ikke kartet helt oppdatert i henhold til den nyåpnede motorveien, men avkjøringen er uansett ved Gulli, så er det strakt inn til høyre (for de som kommer nordfra). Det skal vel samtidig være skiltet til Flykafeen (som er samme avkjørsel).Jeg gleder meg til å møte alle som har tenkt seg en tur. Man skal ikke se bort i fra at det kan vanke noen nye slektsforbindeler etter møtet i kveld.Vel møtt!Mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

HeiNår det gjelder veien til Nauen, er den ganske enkel med den nye motorveien.De som kommer nordfra på E18 tar av ved avkjøringen til Tønsberg. (Avkjøringen starter i en miløjøtunnell, rett før 4-feltsveien slutter). I første rundkjøring tas til høyre for deretter straks å ta av til venstre. Nauen ligger da ca 150 meter til høyre.De som kommer sydfra på E18 tar av motorveien umiddelbart etter at 4-feltsveien har startet. Ta til venstre i første rundkjøring og kjør rett fram i neste rundkjøring. Ta deretter straks til venstre og Nauen ligger ca 150 meter til høyre.Veivesenet har ennå ikke fått med seg den nye veien, men på telefonkatalogen kan kartet finnes her: LenkeOm denne adressen ikke virker, søk på Ashaugveien 170 på www.telefonkatalogen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

Ikke prøv å finne veibeskrivelse på lenken i (10). Da får man en unødvendig tur rundt Barkåker. Kartet viser greit hvor man kan kjøre, ta bare den hvite veien fra rundkjøringen til venstre på kartet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.