Gå til innhold
Arkivverket

[#63988] Gårdene Sletmoen og Smedhus i Østre Gausdal.


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Er der noen som har kjennskap til Erland Nielsen Sletmoen trol. 4.06.1780, viet 14.09.samme år i Gausdal med Mari Nielsdtr Smedhuus. De får sønnen Ivar døpt 15.10.1780 i Østre Gausdal. De flytter så til Møre og Romsdal en gang mellom 1780 - 1783.Mvh. Sol Kerry Johannessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Slipper mye leting når det blir lagt inn lenke, men ikke noe å hente ved vielsen, dessverre.Legger ved lenka til Ivers dåp,omtrent midt på venstre side.Kanskje kan gode tydere finne en ledetråd herPermanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei til dere. Alt dette har jeg og derfor ble jeg interessert i å finne ut mer om Erlend og Mari, og stedene de kommer fra. Kan dere hjelpe, har fått vite at de 2 stedsnavnene muligens er underbruk (plasser) under andre gårder. Jeg har alle barna med datoer og giftemål i Grytten men vet ikke mer om foreldene annet enn giftermålet deres. Mvh. Sol Kerry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Angående gårdsnavnene Smedhuus og Sletmoen .Fant ikke disse to gårdene på tellingen 1801.Men i 1865 finner jeg gården Sletmoen i Engelands skoledistrikt i Gausdal. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=f60522&gardpostnr=289&merk=289#ovre>LenkeGården Smedhuus finner jeg i 1865 i Nordre Follebo :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.