Gå til innhold
Arkivverket

[#63990] Bernt Johnsen som emigrerat till Australien 1881


Gjest Ulla Torin
 Del

Recommended Posts

Gjest Ulla Torin

Hej!Jag söker efter uppgifter om Bernt Johnsen. Jag vet att han är född 1860-03-22 och att han ankom Brisbane i Australien 1881.Var är han född? Vad hette föräldrarna och ev. syskon? När emigrerade han och varifrån? Vem emigrerade han samman med?Ja, jag är intresserad i alla uppgifter om denne Bernt.Tusen tack på förhand! Ulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei :-) Antar at denne mannen var norsk sidan du legg dette ut her, og ikkje i Sverige?Har forsøkt å finna ein Bernt som vart f.22.03.1860, fann ein som vart fødd 22.04.1860...Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulla Torin

Hej Mariann!Jo, han skulle vara norrman och född i Norge. Det kan ju vara den Bernt, som Du har funnit, det är ju bara en siffra fel:-).Vet Du om den Bernt Du har funnit, har emigrerat till Australien? Jag har fått upggifter från hans ättlingar i Au. att han skulle ha kommit till Brisbane i 1881. Hälsningar Ulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulla Torin

Hej igen!Ättlingarna till Bernt Johnsen i Australien tror sig kunna tyda att denne Bernt Johnsen skall vara född i Arendal i Norge. Kan det vara lättare nu att finna hans föräldrar, syskon och ev. när han emigrerade från Norge?Hälsn. Ulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.