Gå til innhold
Arkivverket

[#64004] Søsknene Håkon Schive (f. 1873) og Kirsten Schive (f. 1876). Kone og barn?


Gjest Hermod Moursund
 Del

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

Hvem var Håkon Schive (f. 05.02.1873 i Såmstad i Selbu) event. gift med og hvilke barn fikk han i så fall? Han var gårdbruker på Harpefoss.Hvem var Kirsten Fredrikke Schive (f. 04.09.1876 i Reitan) event. gift med og hvilke barn fikk hun i så fall?Hermod Moursund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg kan ikke finne noen av dem du spør om i folket. 1900. Hvor er de, Håkon og Kirsten Fredrikke?I Ålen og Ålbyggen b 1 side 580 står følgende om dem:Håkon f. 1873, bosatt i GudbrandsdalenFredrikke f. 1876, død 1949, gift med Grim SchjetneForeldrene og noen av barna utvandret til USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Takk, Astrid. Nei, det er vel problemet. Men jeg fikk da en opplysning - hvem Kirsten var gift med. Vet bare at Håkon Schive var gårdbruker i Harpefoss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn P. Hagen

I 'Gardar og Slekter i Fron' bI, side 287 står det at Håkon Kristiansen Schive fekk skjøte på Nyborg, øvre i 1904. Skjøte frå Håkon til Kristian Schive i 1947.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn P. Hagen

(8)Ja dette er Håkon i 1900. Opplysninger frå Noske Gardsbruk 1953:Stormoen på Harpefoss, eigar Håkon Schive gift 1895 med Rønnaug Stormoen. Barn: Beret 1896, Mari 1898, Kristian 1901, Helga 1904, Maria 1907, Ragna 1909 og Dagny 1911.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Dette var sterkt arbeidet, Astrid og Torbjørn. Tusen takk.Går det an å finne noe ut om barna deres? Hvem de var gift med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

I tillegg hadde sikkert Kirsten Fredrikke og Grim Sjetne flere barn enn de tre nevnte: Paul (f. 1897), Borghild (f. 1898) og Margit (f. 1900).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Har sett mer i kirkebøkene for Haltdalen/Ålen og funnet flg. om Kirsten Fredrikke:Hun ble gift 10.10.1895 med Grim Paulsen Sjetne (f. 1875). Jeg finner to barn dåpt i Ålen: Borghild (f. 1896) og Paul (f. 1897). I folketellingen 1900 var også Margit (f. 1900) nevnt, men henne finner jeg ikke. Er det noe jeg har oversett her?Så i 1905 var hun blitt enke for da fikk hun et uekte barn med Jakob Mateson By: Sverre Mateson. Altså må Grim Sjetne være død før 1905, men han finner jeg ikke død i Ålen. Er det noen som har data på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.