Gå til innhold
Arkivverket

[#64011] HO; Ellen Pedersdatter LINGA 1714 - & Lars Torgersen BRU 1705-1772 - barna?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Da vet vi ihvertfall at hun døde mellom 1790 og 1792. Jeg har 6 forespørsler om skifter ubesvarte, får vente litt med å legge disse inn eller kanskje noen andre kan ta seg av det. Jeg holder en knapp på henne vi fant i 1790. Ingen andre er å finne, jeg har trålet igjennom disse årene flere ganger nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

I tillegg til de barna som er nevnt i bygdeboka fikk Siur og Anna en datter Lisbeth i des.,1781 (nederst til høgre): Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Strandebarm i Strandebarm, Ministerialbok nr. A 3 /1 (1750-1787), Fødte og døpte 1781, side 124. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11679&idx_id=11679&uid=ny&idx_side=-54>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Har sjekka foreldresøk på FS og dette kommer opp:Maritha døpt 4/8-1765 (er det rett, må de ha fått henne før de gifta seg)Maritha 2/7-1771 gift med Lars andersen Torgerstveit i 1806 og død i 1836.Kristian (1772-1833) gm Seselia Endresdtr ngedal i 1809.Elena døpt 8/12/1774 død 1850Sjurd 1777-1811: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Strandebarm, Ministerialbok nr. A 4 (1788-1817), Kronologisk liste 1812, side 92. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

(10) Her er dåpen til Hans i 1761 (nr 4)Lenke Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Strandebarm i Strandebarm, Ministerialbok nr. A 3 /1 (1750-1787), Fødte og døpte 1761-1762, side 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

37) Den hadde ikke jeg greidd!!18)Har vi da fått resultatet av disse skiftene? Kan ikke finne det i tilfelle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

37) Den hadde ikke jeg greidd!!18)Har vi da fått resultatet av disse skiftene? Kan ikke finne det i tilfelle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Uff ja, nå begynner vi visst å spørre etter skifter vi allered har. Det var jo dumt. Nei jeg tror ikke vi har spurt etter de andre tidligere.Tror vi må bruke navn på personen det skiftes etter i emnet for ettertiden.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ja, jeg oppdaget plutselig at det var kommet inn svar på skiftet etter Malene/Magadelen Hansdtr! Men her er det jo et problem, skal se om jeg finner tråden igjen der hun er omtalt! det vedgår jo ikke denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Finner ikke skifte etter Lars Torgersen Fosse (d. 1772), heller ikke etter hans kone Elen Pedersdtr.Det er en Eli Pedersdtr som bor på Torgerstveit: Lenke Eli Pedersdtr Torgestveit Strandebarm 396 A.a11a 1796-1801Er det en mulighet for at hun har flytta dit etter mannens død? Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Tror det er den Eli Pedersdtr enke som dør på Tørristvedt det er snakk om i skiftet: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Strandebarm, Ministerialbok nr. A 4 (1788-1817), Kronologisk liste 1799, side 50. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11680&idx_id=11680&uid=ny&idx_side=-50>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det bor en Peder med hustru Johanne i Øyerhavn i 1787. Er det foreldrene til Eli Pedersdatter Torgilstveit?Der er ingen Eli Pedersen på Torgilstveit i 1787, men en Eli Sjursdatter.Kan jeg få et resyme over hvor Elen og Lars' barn skal ha bodd i 1777 og 1787?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Peder Larsen Fosse og Herborg Andersdtr Solbergs sønn Lars Pedersen f ca 1764 blir som sagt tidligere gift med Martha Andersdtr Lillefosse: Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11680&idx_id=11680&uid=ny&idx_side=-27>Lenke Her i ft 1801: LenkeDeres barn:Herborg døpt i nov 1793 (nest nederst): Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Strandebarm, Ministerialbok nr. A 4 (1788-1817), Kronologisk liste 1793, side 26. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeTorger febr. 1796: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Strandebarm, Ministerialbok nr. A 4 (1788-1817), Kronologisk liste 1796, side 37. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke De bor nå på Lillefosse.Anders døpt 7/1-1798 Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Strandebarm, Ministerialbok nr. A 4 (1788-1817), Kronologisk liste 1798, side 46. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeRagne døpt 5/1-1802: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Strandebarm, Ministerialbok nr. A 4 (1788-1817), Kronologisk liste 1802, side 65. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

# 44: Takk skal du ha Arne, da er det nok ikke 'vår' Eli.Hun var ihvertfall død før 1801, for hun er ikke i ft da.# 45) Av de barna som da levde opp, skulle vi da tro at:Anna d.e. bodde på Tveita, StordAnna d.y. bodde på Åse, StrandebarmPeder bodde på StorefosseJeg finner og en Lars Larsson på Storefosse gift med Alis Olsdtr, kan det være vår Lars født i 1747?Sæbjørn bodde på BolandEllen var vel enda ikke flyttet til Båtvik, så det er mulig hun er den du Arnfrid fant på Grøning i 1777.Herborg, Lars, Ole, Torgeir og Hans vet vi ikke om de var i livet eller hvor de befant seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK. Jeg tar en pause for å transkribere Sjeleregistrene for Strandebarm og kanskje Strandvik. Os er begynt på tidligere en gang, men det var nesten uleselig.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Boel Evensdtr. Hjertnes, 3. kona til Peder Larsen Storefosse ble født 10.1-1742: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Strandebarm i Strandebarm, Ministerialbok nr. A 2 /1 (1727-1750), Fødte og døpte 1742, side 23. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11678&idx_id=11678&uid=ny&idx_side=-25>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg finner ikke Herborg Hansdtr Solbergs fødsel ca 1733 (hun var 44 da hun døde i 1777)- hun var Peder Larsen Storefosses 1. kone.Kanskje Arne har tid til å slå opp i bygdeboka og se om det er noe mer om henne på Solberg? Det er greitt å ha med foreldras navn til de som er inngift i slekta her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.